Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. NAİM DENİZ AYAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı gıda kaynaklı hastalıklar, gıda zehirlenmeleri ve gıda enfeksiyonları ile bunların etmeni olan mikroorganizmaların morfolojik, kültürel, epidemiyolojik özellikleri hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, gıda zehirlenmesi yapan bakterilerin genel özellikleri, epidemiyolojisi, gıdalardan izolasyonu ve gıda zehirlenmelerinin kontrolü gibi konuları ele alır.
|
1- |
Gıda kaynaklı hastalıklar ve mikrobiyel bozulma
|
2- |
Gıdalarda mikrobiyel gelişmeyi etkileyen faktörler
|
3- |
Gıda enfeksiyonlarına giriş
|
4- |
Gıda enfeksiyonları
|
5- |
Staphlococcal ve Bacillus cereus kaynaklı gıda zehirlenmeleri
|
6- |
Clostridial kaynaklı gıda zehirlenmeleri
|
7- |
Salmonellosis kaynaklı gıda zehirlenmeleri
|
8- |
Patojen E.coli kaynaklı gıda zehirlenmeleri
|
9- |
Campylobacter ve Yersinia kaynaklı gıda zehirlenmeleri
|
10- |
Listeriosis
|
11- |
Gıda kaynaklı paraziter enfeksiyonlar
|
12- |
Gıda kaynaklı viral enfeksiyonlar
|
13- |
Gıda kaynaklı mikotoksinler
|
14- |
Halk sağlığı ve gıdalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gıda kaynaklı enfeksiyonların etiyopatogenezleri
|
2- |
Gıda kaynaklı enfeksiyon ve zehirlenmelerin kültürel ve epidemiyolojik özellikleri
|
3- |
Gıda kaynaklı enfeksiyonlara karşı koruma kontrol
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erol İ. (2007). Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi. Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Doyle, M.P., Beuchat, L.R., Montville, T.J. (1997). Food Microbiology: Fundamentals and Frontiers. ASM Pres, Washington
|
|