Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > FİZYOLOJİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZYOLOJİ II Birinci düzey FZY 203 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET AKİF BAKTIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TUBA ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli İnteraktif
Dersin amacı Sindirim,endokrin,sinir sisstemi fizyolojisi konularında temel bilgileri edinmesini sağlamak.
Dersin tanımı Sindirim fizyolojisinin anlatılması

Dersin içeriği
1- Üriner sistem fizyolojisi
2- Üriner sistem fizyolojisi
3- Solunum fizyolojisi
4- Solunum fizyolojisi
5- Duyu Fizyolojisi
6- Duyu Fizyolojisi
7- Endokrin Sistem
8- Ara sınav
9- Endokrin Sistem
10- Endokrin Sistem
11- Gastrointestinal Sistem
12- Gastrointestinal Sistem
13- Gastrointestinal Sistem
14- Gastrointestinal İşlevin Sinirsel Kontrolü ve Hormonlar Tarafından Düzenlenmesi
15- Gastrointestinal İşlevin Sinirsel Kontrolü ve Hormonlar Tarafından Düzenlenmesi
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenciler; Üriner sistemi, vücut sıvı sistemleri ve düzenlenmesini anlar.
2- Solunumun mekaniği kavrar. Solunum sisteminin genel olarak yapısını, özelliklerini ve düzenleyici mekanizmaları açıklar.
3- Duyu organlarının çalışma mekanizmalarını kavrar.
4- Hormonların görevlerini bilir. Endokrin kontrolü kavrar.
5- Sindirim sisteminin temel çalışma prensiplerini kavrar.
6- Sindirim sisteminin hormonal ve sinirsel yolla kontrolünü kavrar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aydoğan S., Süer C., Dursun N., Gölgeli A., Aşçıoğlu M., Çoksevim B., Dolu N. Temel Fizyoloji. Medical Kitabevi, Kayseri 2012.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar