Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > TÜRK EĞİTİM TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EĞİTİM TARİHİ Birinci düzey BSÖ 206 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN HASAN AKSOYAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.
Dersin tanımı Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. En iyi şekilde Türk Eğitim Tarihini tanıtmak ve anlatmak

Dersin içeriği
1- Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Diğer Disiplinlerle İlişkisi.
2- Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Kaynakları.
3- Tarih Öncesi (Prehistorik) Çağlarda Beden Eğitimi ve Sporun Tarihi Temelleri.
4- İlk Çağda Değişik Coğrafyalarda Beden Eğitimi ve Spor.
5- Türklerde Beden Eğitimi ve Spor.
6- Eski Yunan’da Beden Eğitimi ve Spor. Eski Yunan’da Spor Festivalleri.
7- Antik Olimpiyat Oyunları’nın Doğuşu, Uygulanışı ve Sonu.
8- Romalılarda Beden Eğitimi ve Spor Etkinlikleri.
9- Orta Çağ’da Beden Eğitimi ve Spor.
10- Yeni Çağ’da Beden Eğitimi ve Spor.
11- Modern Olimpiyat Oyunları ve Baron Pierre De Coubertin.
12- Olimpik Barış Düşüncesinin Etkileri ve Modern Olimpik Hareket
13- Modern Olimpiyat Oyunları’nda Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti.
14- Modern Olimpiyat Oyunları’nda Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti.
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk eğitim tarihi dersi öğretim programının üniteleri ve açılımları.
2- Türk eğitim tarihi hakkında bilgi sahibi olma
3- geçmişten günümüze kurulan eğitim kurumlarını ve işlerini bilme
4- Türk eğitim tarihi sorunlarını bilme
5- Geçmişten günümüze eğitimin değişiklikleri hakkında bilgi sahibi olma
6- Günümüz eğitimini geçmiş eğitimi ile kıyaslayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 8 1 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Demiray, Uğur (Ed.) (2003). Genel İletişim. İstanbul: Pegem. *2. Oskay, Ünsal (2005). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları. *3. Erdoğan, İrfan (2002). İletişimi Anlamak. Ankara: Ark Yayınevi. Fiske, John (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş, Çeviren: Süleyman İrvan. İstanbul: Bilim ve Sanat.
Yardımcı Kaynaklar Zıllıoğlu, Merih (1996). İletişim Nedir?, İstanbul: Cem Yayınları. Cüceloğlu, Doğan (1995). İyi düşün doğru karar ver : etkili yaşamanın temel boyutları üzerine Yakup Bey'le söyleşiler. 10. bs. İstanbul : Sistem Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar