Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > İNEKLERDE SAĞIM TEKNİKLERİ VE MASTİTİSLE İLİŞKİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNEKLERDE SAĞIM TEKNİKLERİ VE MASTİTİSLE İLİŞKİSİ İkinci düzey VDJ 523 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders teorik olarak haftada 1 teorik, 2 pratik olmak üzere toplam 3 saatte işlenecektir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, ineklerde makine ve elle sağım teknikleri, meme hijyeni ve önemi, makine ve elle sağımda yapılan hatalı uygulamalar ve mastitisle ilişkisinin öğretilmesidir.
Dersin tanımı İneklerde makine ve elle sağım teknikleri, sağımın mastitis ile ilişkisi

Dersin içeriği
1- Sağım ve sağım tekniği
2- Elle sağım
3- Makineyla sağım
4- Sağım makinesi ve yapısı (1)
5- Sağım makinesi ve yapısı (2)
6- Sağım makinesi ve yapısı (3)
7- Vakum dalgalanmalarının ölçülmesi
8- Pulzasyon hareketlerinin ölçülmesi
9- Sağım makinelerinin bakımı
10- Sütün kontaminasyon nedenleri
11- Temizlik ve dezenfeksiyon amacıyla kullanılan maddeler
12- Sağım makinelerinin temizliği
13- Sağım şekli ve mastitis arasındaki ilişki
14- Bulaşıcı mastitisler ve Alınacak önlemler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sağım ve sağım tekniği
2- Elle sağım
3- Makineyla sağım
4- Sağım makinelerinin bakımı
5- Sağım şekli ve mastitis arasındaki ilişki
6- Bulaşıcı mastitisler ve Alınacak önlemler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baştan A., 2002. İneklerde Meme Hastalıkları, Hatiboğlu basım yayın sanayi ve tic. A.Ş. Philpot W.N., Nickerson S.C., 1991. Mastitis: Counter Attack. Babson Bros. Co. Illnois. Sandholm M, Honkanen-Buzalski T., Kaartinen L., Pyörala S. 1995, Bovine Udder and Mastitis. Univercity of Helsinki Faculty of Veterinary medicine, Helsinki
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar