Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders teorik olarak haftada 1 teorik, 2 pratik olmak üzere toplam 3 saatte işlenecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, ineklerde makine ve elle sağım teknikleri, meme hijyeni ve önemi, makine ve elle sağımda yapılan hatalı uygulamalar ve mastitisle ilişkisinin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
İneklerde makine ve elle sağım teknikleri, sağımın mastitis ile ilişkisi
|
1- |
Sağım ve sağım tekniği
|
2- |
Elle sağım
|
3- |
Makineyla sağım
|
4- |
Sağım makinesi ve yapısı (1)
|
5- |
Sağım makinesi ve yapısı (2)
|
6- |
Sağım makinesi ve yapısı (3)
|
7- |
Vakum dalgalanmalarının ölçülmesi
|
8- |
Pulzasyon hareketlerinin ölçülmesi
|
9- |
Sağım makinelerinin bakımı
|
10- |
Sütün kontaminasyon nedenleri
|
11- |
Temizlik ve dezenfeksiyon amacıyla kullanılan maddeler
|
12- |
Sağım makinelerinin temizliği
|
13- |
Sağım şekli ve mastitis arasındaki ilişki
|
14- |
Bulaşıcı mastitisler ve Alınacak önlemler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sağım ve sağım tekniği
|
2- |
Elle sağım
|
3- |
Makineyla sağım
|
4- |
Sağım makinelerinin bakımı
|
5- |
Sağım şekli ve mastitis arasındaki ilişki
|
6- |
Bulaşıcı mastitisler ve Alınacak önlemler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Baştan A., 2002. İneklerde Meme Hastalıkları, Hatiboğlu basım yayın sanayi ve tic. A.Ş.
Philpot W.N., Nickerson S.C., 1991. Mastitis: Counter Attack. Babson Bros. Co. Illnois.
Sandholm M, Honkanen-Buzalski T., Kaartinen L., Pyörala S. 1995, Bovine Udder and Mastitis. Univercity of Helsinki Faculty of Veterinary medicine, Helsinki
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|