Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > HASAT VE HASAT SONRASI MAKİNALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HASAT VE HASAT SONRASI MAKİNALARI Birinci düzey BM 420 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hasat ve harman makinalarının tanıtımı, yapısal ve işletme özellikleri ile tasarımı konusunda gerekli olan bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sınıfta hasat ve harman makinalarının tanıtımı ve problem çözümü

Dersin içeriği
1- Biçme Tekniği ve Yöntemleri
2- Kaba Yem Biçme Makinaları
3- Ot Ezme Makinaları
4- Ot Tırmıkları
5- Balya Makinaları
6- Silaj Makinaları
7- Harman Dövme Sistemleri
8- Ara Sınav
9- Biçerdöverler-I
10- Biçerdöverler-II
11- Mısır Hasat Makinaları
12- Pamuk Hasat Makinaları
13- Patates Hasat Makinaları
14- Şeker Pancarı Hasat Makinaları
15- Meyve ve Sebze Hasat Makinaları
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hasadın tanımı ve tarihsel gelişimi öğrenir.
2- Hasat harman makinalarının seçimi ve işletilmesi ile ilgili bilgi sahibi olur.
3- Bitkisel materyallerin kesilme yöntemlerini öğrenir.
4- Hasat ve harman makinaları tasarımı konusunda temel parametreleri öğrenir.
5- Hasat ve hasat sonraki uygulamalara ait yeni gelişmeleri öğrenir.
6- Ürün kayıplarının azaltılması konusunda yapılması gerekenleri öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     133
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tarım Makinaları İlkeleri Prof. Dr. Poyraz Ülger ve arkadaşları Fakülteler Matbaası İstanbul 2002
Yardımcı Kaynaklar Hasat Makinaları Prof. Dr. Ünal Evcim E.Ü.Z.F. Yayınları Ders Notları 4/3 Bornova-İzmir

Ders ile ilgili dosyalar