Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ESER KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR. ESER KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ANABİLİM DALINDAKİ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTORLAR
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
KANIN YAPISINI OLUŞTURAN TÜM ŞEKİLLİ ELAMANLARIN YAPI VE FONSİYONUNU, TRANSPORT PROTEİNLERİNİ VE İMMUN SİSTEM MEKANİZMALARINI VE FONKSİYONU ÖĞRENMEK.
|
Dersin tanımı
|
KAN, TRANSPORT PROTEİNLERİ VE İMMUN SİSTEM.
|
1- |
KANIN YAPISI VE FONSKİYONU GİRİŞ
|
2- |
KAN NUMUNELERİNİN ALIMI VE KAN SAYIMI
|
3- |
ANTİKOAGÜLANLAR
|
4- |
ERİTROSİTLER YAPI VE KLİNİK ÖNEMİ
|
5- |
LÖKOSİTLER SINIFLANDIRILMASI, YAPISI VE KLİNİK ÖNEMİ
|
6- |
PIHTILAŞMA FAKTÖRLERİ VE PIHTILAŞMA MEKANİZMASI
|
7- |
KAN PROTEİNLERİ,SINIFLANDIRILMASI, YAPI VE FONKSİYONLARI
|
8- |
İMMUN SİSTEME GİRİŞ
|
9- |
İMMUN SİSTEMDE ETKİN OLAN YAPILAR SINIFLANDIRILMASI VE FONKSİYONLARI
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
KANIN YAPISI VE FONSKİYONUNU ÖĞRENMEK
|
2- |
KAN NUMUNELERİNİN ALIMI SIRASIDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALARI VE KAN SAYIMINI ÖĞRENMEK
|
3- |
ANTİKOAGÜLANLAR NELERDİR, ETKİ MEKANZİMALRI VE YAPILAN TESTE ETKİLERİ NASILDIR ÖĞRENMEK
|
4- |
ERİTROSİTLER YAPI VE KLİNİK ÖNEMİNİ ÖĞRENMEK
|
5- |
LÖKOSİTLER SINIFLANDIRILMASI, YAPISI VE KLİNİK ÖNEMİNİ ÖĞRENMEK.
|
6- |
PIHTILAŞMA FAKTÖRLERİ VE PIHTILAŞMA MEKANİZMASINI ÖĞRENMEK
|
7- |
KAN PROTEİNLERİ,SINIFLANDIRILMASI, YAPI VE FONKSİYONLARINI AÇIKLAYABİLMEK.
|
8- |
İMMUN SİSTEMİN GENEL YAPISINI VE ETKİLİ ORGANLARI TANIMAK.
|
9- |
İMMUN SİSTEMDE ETKİN OLAN YAPILARIN SINIFLANDIRILMASINI VE FONKSİYONLARI KARŞILAŞTIRMALI OLARAK ÖĞRENMEK.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
5
|
65
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
4
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
5
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Tietz NW, (1995), Clinical Guide to Laboratory Tests, W.B.Saunders Company, Philadelphia.
2-Tietz KLİNİK KİMYADA TEMEL İLKELER. Editörleri: Carl A. Burtis, Edward R. Ashwood. Beşinci Baskıdan Çeviri. Çeviri Editörü: Prof.Dr. Diler Aslan. Palme Yayıncılık. Ankara-2005.
3-Bishop ML, Duben-Engelkirk JL, Fody EP, (2000), Clinical Chemistry Principles, Procedures, Correlations, Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia.
4-Kaplan, L. A., Pesce, A. J. (1996) Clinical Chemistry, Theory, Analysis, Correlation., s. 65-82, Mosby, St. Louis, Missouri.
5-Harper’s Biochemistry, RK. Murray, DK. Granner, PA. Mayes, VW Rodwell, a LANGE medical book, 24th Editon, A Simon & Schuster Company,1996.
6-Biochemistry, JM Berg, JL Tymoczko, L Stryer, International editon, 5th Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 2002.
7-Biochemistry, AL. Lehninger, The Johns Hopkins University, School of Medicine, 2nd Edition, Worth Publishers New York, 1978.
8-Medical Biochemistry J. Baynes, MH Dominiczak, Harcourt Brace and Company Limited by Mosby 1999.
9-Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, JB Henry, W.B. Saunders Company, 20th Edition, 2001.
10-Text Book of Clinical Chemistry, NW Tietz, W.B. Saunders Company,1986.
11-Katz DL, Nutrition in Clinical Practice, Lippincott, Williams, wilkins, Philedelphia, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
BÜTÜN BİYOKİMYA VE KLİNİK BİYOKİMYA KİTAPLARI
|
|