Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji(dr. Yabanci Dil) > KIRILMA MEKANİĞİ VE YORULMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KIRILMA MEKANİĞİ VE YORULMA Üçüncü düzey MBM604 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN DAĞAŞAN BULUCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN DAĞAŞAN BULUCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik/Yüz Yüze
Dersin amacı Kırılma mekaniğinin temel prensiplerinin, kırılma türlerinin ve fraktografinin malzeme bilimi açısından öneminin anlaşılması
Dersin tanımı Fraktografinin temel prensiplerini ve bir bilim dalı olarak ortaya çıkmasındaki önemli evreleri kapsayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Kırılma. Kırılma Mekaniği
2- Kırılma türleri. Sünek kırılma. Gevrek kırılma
3- Griffth Teorisi
4- Lineer elastik kırılma mekaniği
5- Lineer elastik kırılma mekaniği
6- Elasto-Plastik kırılma mekaniği
7- Ara Sınav
8- Yükleme türleri.
9- Kırılma tokluğu deneyleri: Düzlem Genleme Kırılma Tokluğu Deneyleri
10- Kırılma tokluğu deneyleri: Elasto-Plastik Kırılma Tokluğu Deneyleri
11- Kırılma tokluğu deneyleri: Statik Kırılma Tokluğu Deneyleri
12- Kırılma tokluğu deneyleri: Dinamik Kırılma Tokluğu Deneyleri
13- Çatlak İlerleme Mekanizmaları. Metal dışı malzemelerde kırılma
14- Çevrimsel Yükleme ve Yorulma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kırılma ve yükleme türleri hakkında bilgi edinme
2- Kırılma tokluğu deneyleri hakkında fikir edinme
3- Fraktografi kavramını ve önemini öğrenme
4- Çatlak ilerleme mekanizmaları ve Griffth teorisini kavrayabilme
5- Yorulma hasarı ve önemi hakkında bilgi edinme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, William Callister. Kırılma Mekaniği, Prof.Dr. Paşa YAYLA

Ders ile ilgili dosyalar