Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (y.l.) > KIRILMA MEKANİĞİ VE YORULMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KIRILMA MEKANİĞİ VE YORULMA İkinci düzey MBM604 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN DAĞAŞAN BULUCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN DAĞAŞAN BULUCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik/Yüz Yüze
Dersin amacı Kırılma mekaniğinin temel prensiplerinin, kırılma türlerinin ve fraktografinin malzeme bilimi açısından öneminin anlaşılması
Dersin tanımı Fraktografinin temel prensiplerini ve bir bilim dalı olarak ortaya çıkmasındaki önemli evreleri kapsayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Kırılma. Kırılma Mekaniği
2- Kırılma türleri. Sünek kırılma. Gevrek kırılma
3- Griffth Teorisi
4- Lineer elastik kırılma mekaniği
5- Lineer elastik kırılma mekaniği
6- Elasto-Plastik kırılma mekaniği
7- Ara Sınav
8- Yükleme türleri.
9- Kırılma tokluğu deneyleri: Düzlem Genleme Kırılma Tokluğu Deneyleri
10- Kırılma tokluğu deneyleri: Elasto-Plastik Kırılma Tokluğu Deneyleri
11- Kırılma tokluğu deneyleri: Statik Kırılma Tokluğu Deneyleri
12- Kırılma tokluğu deneyleri: Dinamik Kırılma Tokluğu Deneyleri
13- Çatlak İlerleme Mekanizmaları. Metal dışı malzemelerde kırılma
14- Çevrimsel Yükleme ve Yorulma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kırılma ve yükleme türleri hakkında bilgi edinme
2- Kırılma tokluğu deneyleri hakkında fikir edinme
3- Fraktografi kavramını ve önemini öğrenme
4- Çatlak ilerleme mekanizmaları ve Griffth teorisini kavrayabilme
5- Yorulma hasarı ve önemi hakkında bilgi edinme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kırılma Mekaniği, Prof.Dr. Paşa YAYLA
Yardımcı Kaynaklar Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, William Callister.

Ders ile ilgili dosyalar