Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > TOHUMLU BİTKİLER LAB.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOHUMLU BİTKİLER LAB. Birinci düzey BİY216 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM VURAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin çeşitli tohumlu bitkilerin morfoloji ve tayinleri hakkındaki bilgilerini pekiştirmektir.
Dersin tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Türkiye’de yayılış gösteren Gymnospermae ait çeşitli cinslerin genel ve ayırt edici özellikleri yanında Angiospermae’ye ait büyük familyaların ve bu familyalara ait bazı cinslerin tayinleri üzerinde durulacaktır.

Dersin içeriği
1- Tohumlu bitkiler lab. kılavuzunun kullanımı ve giriş
2- Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) genel özellikleri
3- Ülkemizdeki açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) sınıflandırılması ve tayin anahtarı kullanılması
4- Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) genel özellikleri, ayırt edici karakterleri ve sınıflandırılması.
5- Tayin anahtarının kullanılması
6- Ranunculaceae (düğünçiçeğigiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
7- Brassicaceae (turpgiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
8- ARA SINAV
9- Fabaceae (baklagiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
10- Labiatae (ballıbabagiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
11- Boraginaceae (hodangiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
12- Asteraceae (topluçiçeğigiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
13- Scrophulariaceae (sıracaotugiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
14- Graminae (buğdaygiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Açık tohumlu bitkilerin(Gymnospermae) genel özelliklerini kavraması beklenir
2- Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) genel özelliklerini kavramış olası beklenir.
3- Tayin anahtarının kullanabilir.
4- Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae)ayırt edici karakterleri kavramış olası beklenir.
5- Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) ayırt edici karakterlerini kavramış olası beklenir.
6- Bitki familya tayinlerini yapabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 20 1 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seçmen ve ark., Tohumlu Bitkiler Lab. Uygulama Kılavuzu,., Ege Üniversitesi Fen Fak. Yayınları No.51, İzmir, 1996
Yardımcı Kaynaklar İlarslan, R., Çiçekli Bitkiler Sistematiği, Ankara Üniv.Fen Fak., Ankara, 1999.

Ders ile ilgili dosyalar