Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEK ÇALGISI VI (PİYANO) |
Birinci düzey |
MÜZ310.7 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZLEM DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Nigar ASKEROVA, Yrd. Doç. Dr. Faruk YILDIRIM, Doç. Dr. Ganire HÜSEYİNOVA, Doç. Afak JAFAROVA, Doç. Gulnara JOROBEKOVA, Öğr. Gör. Dr. Nergis EMİNOVA, Okt. Sevda KUMANDAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım ve gösterip yaptırma(uygulama) yöntemi kullanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin piyanoda eserler icra edebilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Piyano çalma tekniklerini geliştirip eser üzerinde uygulayabilme, farklı müzikal ifade terimlerini eser üzerinde uygulayabilme, farklı müzik dönemlerindeki eserleri dönemin karakter özelliklerine uygun olarak çalabilme, verilen programı tüm teknik ve müzikal özellikleriyle bir bütün olarak yorumlayabilme konularını içermektedir.
|
1- |
Vize programı seçimi etüd-polifoni-piyes
|
2- |
Program deşifresi ve incelenmesi
|
3- |
Teknik çalışma
|
4- |
Programın ezber çalınması
|
5- |
Programın müzikal yorumu
|
6- |
Program üzerinde müzikal ve teknik çalışmalar
|
7- |
Program üzerinde müzikal ve teknik çalışmalar
|
8- |
Vize programın icrasının tamamlanması.
|
9- |
Vize Haftası
|
10- |
Final programı seçimi etüd-polifoni-sonat veya varyasyon takımları-milli müzik
|
11- |
Program deşifresi ve incelenmesi
|
12- |
Teknik ve ezberleme çalışması
|
13- |
Programın müzikal yorumu ve teknik çalışmalar ile final programının icrasının tamamlanması.
|
14- |
Final Haftası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sınav programının profesyonel derecede icrası
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
KULLANILAN KAYNAKLAR: Etüdler: Czerny Op: 740, 299 Cramer, Heller, Hanon, Leşgorn, Beryns, Clementi, Lemuan, Chopin, Maskovsky Polifonik Eserler: Johann Sebastian BACH (İki sesli ve üç sesli envansion, İyi düzenlenmiş klavye (Wohltemperierte klavir), İngiliz Süitleri, Fransız Süitleri). Sonatin ve Sonat Albümleri: Beethoven, Kuhlau, Clementi, Mozart, Düssek. Mozart Sonatlar, Haydn Sonatlar, Scarlatti Sonat Albümü Piyes Albümleri: Schumann (Gençlik Albümü), Schubert, Tchaikovski (Çocuk Albümü), Chopin (Nocturnler, Valsler, Preludler, Mazurkalar) Mendhelsson (Sözsüz Şarkılar), Bela Bartok, Edward Grieg, Erdal Tuğcular (Türkünün Rengi), Enver Tufan (Günlerde Makamlar), Necdet Levent, Fikret Emirov (12 Minyatür),Kara Karayev (24 Prelud) Lutoslawski Piyano Albümü.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|