Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KLİNİK ENZİMOLOJİ |
Üçüncü düzey |
VİH 522 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE, HAFTADA 2 SAAT TEORİK OLARAK VERİLİR
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, klinik enzimoloji ve plazma enzim aktivitelerinin teşhisteki önemleri konularının öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders klinik enzimoloji ve plazma enzim aktivitelerinin teşhisteki önemleri konularının öğreten derstir
|
1- |
Enzimlerin hücresel lokalizasyonu,
|
2- |
PLAZMADA ENZİMLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
|
3- |
Sensitivite, spesifite ve teşhis açısından önemi
|
4- |
Her bir enzimin klinik ve prognostik önemleri (CK, AST, ALT, LDH, SDH, GGT, Arginaz, OCT, ALP, GDH, Amilaz, Lipaz, Tripsin, Pepsinojen, Kolinesteraz, GPx, Asit fosfataz, N asetil B D Gllukozaminidaz ve B Glukronidaz)
|
5- |
Her bir enzimin klinik ve prognostik önemleri (CK, AST, ALT, LDH, SDH, GGT, Arginaz, OCT, ALP, GDH, Amilaz, Lipaz, Tripsin, Pepsinojen, Kolinesteraz, GPx, Asit fosfataz, N asetil B D Gllukozaminidaz ve B Glukronidaz)
|
6- |
Her bir enzimin klinik ve prognostik önemleri (CK, AST, ALT, LDH, SDH, GGT, Arginaz, OCT, ALP, GDH, Amilaz, Lipaz, Tripsin, Pepsinojen, Kolinesteraz, GPx, Asit fosfataz, N asetil B D Gllukozaminidaz ve B Glukronidaz)
|
7- |
Her bir enzimin klinik ve prognostik önemleri (CK, AST, ALT, LDH, SDH, GGT, Arginaz, OCT, ALP, GDH, Amilaz, Lipaz, Tripsin, Pepsinojen, Kolinesteraz, GPx, Asit fosfataz, N asetil B D Gllukozaminidaz ve B Glukronidaz)
|
8- |
Her bir enzimin klinik ve prognostik önemleri (CK, AST, ALT, LDH, SDH, GGT, Arginaz, OCT, ALP, GDH, Amilaz, Lipaz, Tripsin, Pepsinojen, Kolinesteraz, GPx, Asit fosfataz, N asetil B D Gllukozaminidaz ve B Glukronidaz)
|
9- |
SINAV
|
10- |
Her bir enzimin klinik ve prognostik önemleri (CK, AST, ALT, LDH, SDH, GGT, Arginaz, OCT, ALP, GDH, Amilaz, Lipaz, Tripsin, Pepsinojen, Kolinesteraz, GPx, Asit fosfataz, N asetil B D Gllukozaminidaz ve B Glukronidaz)
|
11- |
Her bir enzimin klinik ve prognostik önemleri (CK, AST, ALT, LDH, SDH, GGT, Arginaz, OCT, ALP, GDH, Amilaz, Lipaz, Tripsin, Pepsinojen, Kolinesteraz, GPx, Asit fosfataz, N asetil B D Gllukozaminidaz ve B Glukronidaz)
|
12- |
Her bir enzimin klinik ve prognostik önemleri (CK, AST, ALT, LDH, SDH, GGT, Arginaz, OCT, ALP, GDH, Amilaz, Lipaz, Tripsin, Pepsinojen, Kolinesteraz, GPx, Asit fosfataz, N asetil B D Gllukozaminidaz ve B Glukronidaz)
|
13- |
SERUMDA ENZİM DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 1
|
14- |
SERUMDA ENZİM DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 2
|
15- |
SERUMDA ENZİM DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 3
|
16- |
SINAV
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kedilerde klinik enzimolojiyi öğretir.
|
2- |
Köpeklerdeklinik enzimolojiyi öğretir.
|
3- |
Sığırlarda klinik enzimolojiyi öğretir.
|
4- |
Koyunlarda klinik enzimolojiyi öğretir.
|
5- |
Atlardaklinik enzimolojiyi öğretir.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenci endokrin hastalıkları öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Turgut K., 2000. Veteriner Klinik Laboratuvar Teşhis, Bahçıvanlar Bs, Konya.
Meyer D.J., Harwey J.W., 1998. Veterinary Laboratory Medicine, WB Saunders Company, Philadelphia.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|