Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
D-SKY111 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ELİF GAZİOĞLU TERZİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. Hatun KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Siyasal olayları soyutlama, kavramsallaştırma, karşılaştırma becerilerine ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, siyasetin önemini/değerini kavrayan öğrenciler yetiştirmek. Devlet-toplum ilişkilerinin aldığı farklı biçimler üzerinde durularak, öğrencilerin çağdaş demokrasilerin işleyiş mantığını, karşılaştığı sorunları ve bu sorunlara karşı üretilen olası çözümleri kavramasını sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Siyaset biliminin inceleme alanı, siyaset biliminin gelişimi, siyaset bilimindeki farklı ekoller/yaklaşımlar, siyaset bilimindeki temel kavramlar, siyasetin aktörleri, siyasal sistemlerin sınıflandırılması, siyasal sürecin işleyişi, siyasal eylemin özneleri, siyasa yapımı, siyasal katılma, siyasal nüfuz, siyasal kültür, siyasal ideolojiler, demokrasi ve temsil sorunları, devlet biçimleri
|
1- |
Giriş Dersi: Siyaset Nedir?
|
2- |
Siyasetin İncelenmesi: Felsefi Gelenek/ ?Siyaset Felsefesi? ve Ampirik Gelenek
|
3- |
Bir Disiplin Olarak Siyaset Biliminin Gelişimi: Kurumsal Yaklaşım, Davranışsalcı Yaklaşım, Yapısal-İşlevselci Yaklaşım
|
4- |
İdeal tip, Meşruiyet, Otorite, İktidar
|
5- |
Siyasal Sistemlerin Sınıflandırılması, Sınıflandırılmalarda Kullanılan Değişkenler, Sınıflandırmalarda Karşılaşılan Sorunlar
|
6- |
Siyasal Sistemlerin Sınıflandırılması: Montesquieu ve Tocqueville
|
7- |
Siyasal Sistem Yaklaşımı
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Siyasal Eylemin Özneleri: Bireyler, Gruplar, Örgütler
|
10- |
Siyasi Partiler: İşlevleri ve Tipleri
|
11- |
Seçim Sistemleri ve Siyasal Sistem İlişkisi
|
12- |
Siyasal Kültür
|
13- |
Siyasal Modernleşme
|
14- |
Siyasetin Bağımlılığı: Marx, Gramsci, Althusser, Poulantzas
|
15- |
Genel Değerlendirme ve Tartışmalar
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Siyasetin alanı, konusu ve işlevlerini açıklar.
|
2- |
Siyaset bilimindeki farklı yaklaşımları karşılaştırır.
|
3- |
Siyasal ve toplumsal gelişmelerle siyaset biliminde farklı paradigmaların ortaya çıkışı arasındaki ilişkileri açıklar.
|
4- |
Genel olarak sosyal bilimlerde ve özelde siyaset biliminde karşılaştırma yapmanın önemini fark eder.
|
5- |
Siyasal sürecin işleyişi ve temel aktörleri açıklar.
|
6- |
Siyaset bilimindeki farklı yaklaşımları analitik bir çerçevede güncel örneklerle bağlantılı biçimde açıklar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi
Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve
uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası
güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce
bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla
çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile
bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak
uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
3
|
12
|
36
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Heywood Andrew(2006) Politics, Palgrave Macmillan
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YOK
|
|