Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > KRİSTAL YAPI ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KRİSTAL YAPI ANALİZİ İkinci düzey KİM 529 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşulsuz
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof Dr Orhan Türkoğlu ve Doç Dr Halil Şahan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yoktur
Dersin veriliş şekli yüz yüze anlatım
Dersin amacı X-ışını kristalografisi moleküllerin üç boyutlu yapısına eşsiz bir bakış sağlar. Bu ders kristal katıların x-ışını kırınım analizi ile ilgilidir ve hem teorik hem de pratik yapı analizi kavramlarına vurgu yapılmaktadır.
Dersin tanımı Simetri, uzay grubu, kırınım geometrisi, yapı faktörleri, faz problemi, direk metotlar, Patterson metodu, elektron yoğunluk haritaları, yapı tayini, iyi kristaller nasıl elde edilir, toz metotları, x-ışını kırınım metotlarının eksiklikleri ve yapı ile ilgili veri tabanları

Dersin içeriği
1- X-ışını kırınımı
2- simetri
3- uzay grubu
4- kırınım geometrisi
5- yapı faktörleri
6- faz problemi
7- direk metodlar
8- arasınav
9- Patterson metodu
10- elektron yoğunluk haritaları
11- yapı tayini
12- toz metotları
13- x-ışını kırınım metotlarının eksiklikleri ve yapı ile ilgili veri tabanları
14- x-ışını kırınım metotlarının eksiklikleri ve yapı ile ilgili veri tabanları (devam)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- X-ışını kırınımı ve simetri
2- uzay grubu ve kırınım geometrisi
3- yapı faktörleri ve faz problemi
4- direk metodlar ve Patterson metodu
5- elektron yoğunluk haritaları 11-
6- yapı tayini ve toz metotları
7- x-ışını kırınım metotlarının eksiklikleri ve yapı ile ilgili veri tabanları
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 2 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 2 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Glusker, J.P.& Trueblood, K.N., Crystal Structure Analysis: A Primer, Oxford University Pres, Oxford, 1985
Yardımcı Kaynaklar 1-Glasser, L.S.D, Crystallography, Van Nostrand Reinhold Co. Lt., England, 1982 2-Stout, G.H.& Jensen, L.H., X-ray Structure Determination: A Practical Guide, The Macmillan Company, London, 1968

Ders ile ilgili dosyalar