Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (doktora) > RUMENDE YEM VE BESİN MAD.YIKANABİLİRLİKLERİNİN SAP
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMENDE YEM VE BESİN MAD.YIKANABİLİRLİKLERİNİN SAP Üçüncü düzey VHB 612 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EROL BAYTOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. ERAY AKTUĞ
Dersin veriliş şekli yüz yüze sunum, soru cevap anlatım
Dersin amacı Rumende Yem ve Besin Maddelerinin Yıkılabilirliklerinin Saptanması Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Rumende Yem ve Besin Maddelerinin Yıkılabilirliklerinin Saptanmasının Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin içeriği
1- Teorik ve gerçek sindirilebilirlik
2- Teorik ve gerçek sindirilebilirlik
3- Yemlerin sindirilme derecesini etkileyen faktörler
4- Yemlerin sindirilme derecesini etkileyen faktörler
5- Yemlerde sindirilme derecesinin belirlenmesi
6- Yemlerde sindirilme derecesinin belirlenmesi
7- in vivo sindirim denemeleri
8- indikatör yöntemi
9- in situ sindirim denemeleri: naylon kese yöntemi
10- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
11- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
12- Ara Sınav
13- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
14- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
15- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
16- in vitro sindirim denemeleri (Rusitec, Tilley ve Terry, Goering ve Vansoest yöntemleri, enzimatik, gaz üretim ve NIRS yöntemi)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Teorik ve gerçek sindirilebilirlik hakkında bilgi sahibi olma
2- Yemlerin sindirilme derecesini etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olma
3- Yemlerde sindirilme derecesinin belirlenmesi hakkında bilgi sahibi olma
4- in vivo sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olma
5- indikatör yöntemi hakkında bilgi sahibi olma
6- in vitro sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3- Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara. ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders ile ilgili dosyalar