Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 |
Üçüncü düzey |
FAR 851 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. GÜLAY SEZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik olarak ders verilmektedir. Öğrencilerle karşılıklı soru cevap şeklinde tekrar da yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Tez konusunun belirlenmesinde nasıl bir yol izleneceği, literatür taramasının yapılması, tez yazım kurallarının öğretilmesi, tezde yapılacak yöntemlerin belirlenmesi ve çalışılması, tez çalışma sonuçlarının yazılması, istatistiklerin yapılması. elde edilen verilerin yorumlanması ve tezin yazımını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin tez çalışması sürecinde gereken bilgi ve becerileri öğretmektir.
|
1- |
Tez konusu ile ilgili literatürlerin taranması
|
2- |
Tez konusu ile ilgili literatürlerin taranması
|
3- |
Tez konusu ile ilgili literatürlerin taranması
|
4- |
Tez çalışması için gerekli yöntemlerin belirlenmesi
|
5- |
Yöntemlerin dayandığı prensiplerin öğretilmesi
|
6- |
Yöntemler için gerekli araç-gereç, kimyasalların belirlenmesi
|
7- |
Tez çalışmasının gerçekleştirilebilmesi için ihtiyaç duyulan Projenin yazılmasında gerekli bilgilerin öğretilmesi (Amaç, Özgün değer, Yöntemler, Başarı ölçütleri, Yaygın etkisi vs)
|
8- |
Projenin yazılması
|
9- |
Projenin yazılması
|
10- |
Projenin yazılması
|
11- |
Tez yazım kurallarının anlatılması
|
12- |
Tez için gerekli alt başlıkların belirlenmesi (İçindekiler kısmının belirlenmesi)
|
13- |
Tez çalışması boyunca yapılması gereken işlerin belirlenmesi
|
14- |
Yapılan tüm faaliyetlerin değerlendirilmesi, tartışma, sonuç, öneriler vs.
|
15- |
Yapılan tüm faaliyetlerin değerlendirilmesi, tartışma, sonuç, öneriler vs.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Literatür taramanın yapılması
|
2- |
makale inceleme
|
3- |
Tez çalışma planını yapma
|
4- |
Yöntem öğrenme
|
5- |
araştırma faaliyetlerini geliştirme
|
6- |
proje tasarlama
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
6
|
36
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
3
|
9
|
Laboratuvar
|
5
|
2
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Oğuz Kayaalp, Tıbbi Farmakoloji, Pelikan yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Literatürler
|
|