Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > SERİN İKLİM TAHILLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERİN İKLİM TAHILLARI Birinci düzey TAB 305 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör Doç. Dr. HAMDİ ÖZAKTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Melike İNCETEKİN
Dersin veriliş şekli Teorik+Uygulama
Dersin amacı Tahılların, serin iklim tahılları ve sıcak iklim tahılları şeklinde iki gruba ayrılmasının nedenleri, serin iklim tahıllarının (buğday, arpa, çavdar, yulaf, tritikale) morfolojileri ve tanınması, ülkemiz tarımındaki yeri ve önemi, ekolojik istekleri ve adaptasyonu, yetiştirme teknikleri ve verimlilik sorunları hakkında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Serin iklim tahıllarının tanınması, ekolojik istekleri ve yetiştirme teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler verilmektedir.

Dersin içeriği
1- (Teorik)Tahılların ekonomik önemi ve gruplandırılması (Uygulama)Tahıllarda tane morfolojisi
2- (Teorik)Buğdayın ekonomik önemi, Türkiye’nin buğday ihtiyacı, sınıflandırılması (Uygulama)
3- Tahıllarda çimlenme ve çimlenmeye etki eden faktörler (Teorik)Fiziksel ve kimyasal çevrenin buğday üzerine etkileri (Uygulama) Tahıllarda kök morfolojisi
4- (Teorik)Buğdayın kültürü (ekim nöbeti, toprak işleme) (Uygulama)Tahıllarda sap morfolojisi, kardeşlenme ve kardeşlenmeye etki eden faktörler
5- (Teorik)Çeşit seçimi ve ekim işlemi (Uygulama)Tahıllarda yaprak morfolojisi, tahıllarda başaklanma ve çiçeklenme
6- (Teorik)Buğdayın gübrelenmesi (Uygulama)Döllenme ve tanede birikim
7- (Teorik)Buğday tarımında sulama, yabancı ot kontrolü, yatma ve otlatma (Uygulama)Olum dönemleri ve hasat zamanı
8- (Teorik)Buğday hastalık ve zararlıları (Uygulama)Buğdayın morfolojisi
9- (Teorik)Arpanın ekonomik önemi, taksonomisi ve adaptasyonu (Uygulama)Arpanın morfolojisi
10- (Teorik)Arpanın kültürü(ekim nöbeti, toprak işleme, ekim-bakım), hasat ve harmanı (Uygulama)Çavdarın morfolojisi
11- (Teorik)Arpanın hastalık ve zararlıları, biralık ve yemlik arpalarda kalite kriterleri (Uygulama)Yulafın morfolojisi
12- (Teorik)Yulafın ekonomik önemi, taksonomisi, adaptasyonu, kültürü, hastalıkları (Uygulama)Tritikalenin morfolojisi
13- (Teorik)Çavdarın ekonomik önemi, taksonomisi, adaptasyonu, kültürü, hastalıkları, Mahlut nedir? (Uygulama)Serin iklim tahılları materyallerinin tanıtımı
14- (Teorik)Tritikalenin tanımı, adaptasyonu, karakterleri, ıslahındaki sorunlar (Uygulama)Serin iklim tahılları materyallerinin tanıtımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Serin iklim tahılları içerisinde yer alan buğday, arpa, çavdar, yulaf ve tritikale bitkilerini tanır.
2- Bu bitkilerin ülkemiz ve dünyadaki ekiliş, üretim ve verim durumları ile kullanım yerlerini, ülkemizin bu bitkiler yönünden kendine yeterlilik durumunu öğrenir
3- Bitkilerin, tarım sistemleri ve tarım bölgelerine göre uygun yetiştirme tekniklerini tanımlar.
4- Yetiştirme tekniklerindeki uygulama farklılıklarının verim üzerindeki etkilerini yorumlar.
5- Gerekli veriler ışığında serin iklim tahıllarının bir bölgedeki verimlilik sorunlarını tespit edebilir ve bu sorunlara çözüm önerileri sunar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kün, E., 1995. Serin İklim Tahılları. Ankara Üniv. Ziraat Fakültesi Yayınları, Ders Kitabı.
Yardımcı Kaynaklar Derse ait hazırlanmış ders notları ve bu notların haftalara yayılmış sunuları

Ders ile ilgili dosyalar