Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > MİKOLOJİ VE MİKOTİK İNFEKSİYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKOLOJİ VE MİKOTİK İNFEKSİYON İkinci düzey VMB 617 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE KARAKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir
Dersin amacı Mantarların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi, mantar hastalıklarının etiyoloji, epizootiyoloji, semptom ve teşhisi hakkında genel bilgi verir.
Dersin tanımı Mikoloji ve mikotik infeksiyon

Dersin içeriği
1- Mantarların sınıflandırılması
2- Mantarların anatomik yapıları
3- Mantarların fizyolojileri,
4- Mantarların üremeleri,
5- Laboratuvar muayeneleri için materyal alınması,
6- Materyallerin muayenesi,
7- Yüzeyel mantar infeksiyonları
8- Yüzeyel mantar infeksiyonları
9- Subkutan mantar infeksiyonları
10- Sistemik mantar infeksiyonları
11- Sistemik mantar infeksiyonları
12- Fırsatçı mantar infeksiyonları
13- Fırsatçı mantar infeksiyonları
14- Mikotoksinler ve mikotoksikozisler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mantarların sınıflandırılmasını öğrenmek
2- Mantarların çeşitli özelliklerini öğrenmek
3- Mikolojik analiz için numune alınmasını öğrenmek ve uygulamak
4- Mantar infeksiyonlarını sınıflandırmak, öğrenmek ve kavramak
5- Mikotoksinler hakkında bilgi edinmek
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 5 25
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mikoloji Arda M.A.Ü. Basımevi 1980. Fungi biology and applications.: Kavanagh K.2005 John Wiley and Sons Ltd.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar