Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE KARAKAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Emre KARAKAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir
|
Dersin amacı
|
Mantarların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi, mantar hastalıklarının etiyoloji, epizootiyoloji, semptom ve teşhisi hakkında genel bilgi verir.
|
Dersin tanımı
|
Mikoloji ve mikotik infeksiyon
|
1- |
Mantarların sınıflandırılması
|
2- |
Mantarların anatomik yapıları
|
3- |
Mantarların fizyolojileri,
|
4- |
Mantarların üremeleri,
|
5- |
Laboratuvar muayeneleri için materyal alınması,
|
6- |
Materyallerin muayenesi,
|
7- |
Yüzeyel mantar infeksiyonları
|
8- |
Yüzeyel mantar infeksiyonları
|
9- |
Subkutan mantar infeksiyonları
|
10- |
Sistemik mantar infeksiyonları
|
11- |
Sistemik mantar infeksiyonları
|
12- |
Fırsatçı mantar infeksiyonları
|
13- |
Fırsatçı mantar infeksiyonları
|
14- |
Mikotoksinler ve mikotoksikozisler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mantarların sınıflandırılmasını öğrenmek
|
2- |
Mantarların çeşitli özelliklerini öğrenmek
|
3- |
Mikolojik analiz için numune alınmasını öğrenmek ve uygulamak
|
4- |
Mantar infeksiyonlarını sınıflandırmak, öğrenmek ve kavramak
|
5- |
Mikotoksinler hakkında bilgi edinmek
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
5
|
25
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mikoloji Arda M.A.Ü. Basımevi 1980.
Fungi biology and applications.: Kavanagh K.2005 John Wiley and Sons Ltd.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|