Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SELMA GÜLIRMAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Dr. Selma GÜLIRMAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere menkul kıymetleri tanıtmak ve menkul kıymetleri değerlendirmeyi öğretmektir. Ayrıca öğrencileri menkul kıymetlerin işlem gördüğü piyasalar ve portföy yönetimi konusunda bilgilendirmeyi de hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, menkul kıymetler tanıtıldıktan sonra başta tahvil ve hisse senedi olmak üzere menkul kıymetlerin değerlendirilmesi ve portföy yönetimi gibi konular ele alınmaktadır.
|
1- |
Menkul Kıymetler: Temel Bilgiler
|
2- |
Finansal Sistem ve Finansal Piyasalar
|
3- |
Finansal Kurumlar
|
4- |
Sermaye Piyasası Araçları: Paylar
|
5- |
Sermaye Piyasası Araçları: Borçlanma Araçları
|
6- |
Sermaye Piyasası Araçları: Yatırım Fonları
|
7- |
Genel Değerlendirme
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Türev Araçlar: Forwards Sözleşmeleri ve Futures Sözleşmeleri
|
10- |
Türev Araçlar: Swap ve Opsiyon Sözleşmeleri
|
11- |
Hisse Senedi Değerleme: Temettü Yaklaşımları
|
12- |
Hisse Senedi Değerleme: Katsayılar Yardımıyla Değerleme
|
13- |
Tahvil Değerleme
|
14- |
Finansal Varlıkları Fiyatlama Modeli
|
15- |
Portföy Yönetimi
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi tamamladıktan sonra öğrenciler, finansal sistemi ve finansal piyasaları tanır.
|
2- |
Finansal kurumları tanır.
|
3- |
Finansal araçları tanır.
|
4- |
Değerleme ile ilgili temel kavramları açıklar.
|
5- |
Değerleme ile ilgili temel hesaplamaları yapar.
|
6- |
Piyasada işlem gören çeşitli menkul kıymetleri risk ve getiriyi göz önünde bulundurarak farklı analiz teknikleri yardımıyla değerlendirir.
|
7- |
Portföy yönetimi ile ilgili temel kavramları ve teorileri açıklar, ve gerekli hesaplamaları yapar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
|
|
2- |
İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
|
|
3- |
İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
|
|
4- |
İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
|
|
5- |
İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
|
|
6- |
Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
|
|
7- |
İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
|
|
8- |
Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
|
|
9- |
İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
|
|
10- |
İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
|
11- |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
|
|
12- |
Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
|
|
13- |
İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
|
|
14- |
Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
|
|
15- |
İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
|
|
16- |
Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
|
|
18- |
Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
|
|
19- |
Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
|
20- |
ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Karabıyık, Lale ve Adem Anbar; Sermaye Piyasası ve Yatırım Analizi, Ekin Kitabevi, Bursa, 2010.
Bolak, Mehmet; Sermaye Piyasası, Menkul Kıymetler ve Portföy Analizi, Beta Basım AŞ, İstanbul, 2001.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ceylan, Ali ve Turhan Korkmaz; Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, Bursa, 2000.
Ceylan, Ali ve Turhan Korkmaz; Borsada Uygulamalı Portföy Yönetimi, 3. baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 1998.
|
|