Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > GPS VE NAVİGASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GPS VE NAVİGASYON Birinci düzey HM 527 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ NİHAL TEKİN ÜNLÜTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ABDULLAH KARAAĞAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada iki saat teorik temeller. Öğrenciler, programlı ders faaliyetlerinin %70’ine devam etmek zorundadır.
Dersin amacı Graf teorisinin, ağ analizlerinin, navigasyon altyapısın, harita altlıklarının, navigasyon algoritmalarının, GPS ve navigasyon ilişkisinin, sensörler ve navigasyon ilişkisinin, trafik sistemlerinin ve simülasyonlarının çalışma yapısını anlamak. Gerektiğinde bir bölge, şehir veya ülke için navigasyon altyapısını oluşturabilmek.
Dersin tanımı Graf teorisi ve ağ analizine genel bakış, gerçek zamanlı simülasyonda ve gerçek ortamda sensör temelli navigasyonların anlaşılması, gerekli sistemlerin kurulabilmesi

Dersin içeriği
1- Graf teorisi ve ağ analizine genel bakış
2- MATLAB ile graf oluşturma
3- MATLAB ile harita altlıkları ve koordinat sistemleri
4- O-D Matrislerinin oluşturulması ve harita ile entegrasyonu
5- Navigasyon algoritmaları ve labirentten çıkma uygulamaları
6- Mikro, mezo ve makro navigasyon
7- Şehir haritaları altlığı ile şehir içi ulaşım ağı tasarımı
8- Şehir haritaları altlığı ile şehir içi ulaşım ağı tasarımı
9- Mahalle modellemesi ödevi (Vize)
10- Trafik teorisi ve trafik dinamikleri
11- Trafik sinyalizasyon problemleri
12- GPS ve diğer sensör altyapıları
13- Otonom ulaşım sistemleri
14- Konum tabanlı mobil uygulama ve navigasyon
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Graf teorisi ve ağ analizlerini anlamak
2- MATLAB ile navigasyon sistemi programlama
3- Trafik altyapısı ve dinamiklerini anlama
4- Kendi şehir ulaşım ağı tasarımını yapabilme
5- Sensörler ve otonom sistemler ile navigasyon ilişkisini anlama
6- Konum tabanlı mobil uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 100 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar