Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > ELECTRONIC PROPERTIES OF SOLIDS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELECTRONIC PROPERTIES OF SOLIDS İkinci düzey CHEM-524 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön şartsız
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof Dr Şaban Patat ve Prof Dr Nilgün Özpozan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Yüz yüze doğrudan anlatım
Dersin amacı katıların elektronik özellikleri hakkında öğrencilere bilgi vermek
Dersin tanımı Katılar, metaller, yalıtkanlar ve yarı iletkenlerde elektronlar, spektroskopik metotlar, elektronik enerji seviyeleri ve kimyasal bağlanma, band teorisi, örgüdeki bozulmalar, kusurlar, safsızlıklar ve yüzeyler

Dersin içeriği
1- katıların kimyasal sınıflandırılmas
2- katılar, metaller, yalıtkanlar ve yarı iletkenlerde elektronlar
3- spektroskopik metotlar: fotoelektron spektroskopisi
4- spektroskopik metotlar: x-ışını spektroskopisi
5- spektoskopik metotlar: optik özellikler
6- elektron enerji düzeyleri ve kimyasal bağlanma: iyonik ve kovalent katılar
7- elektron enerji düzeyleri ve kimyasal bağlanma: metaller ve geçiş metal bileşikleri
8- ara sınav
9- band teorisi
10- elektronlar arası itmenin etkisi
11- örgüde bozulmalar
12- kusurlar, safsızlıklar ve yüzeyler: kusurların yapısal ve elektronik sınıflandırılması
13- kusurlar, safsızlıklar ve yüzeyler: katkılı yarı iletkenler, katılarda safsızlıklar
14- kusurlar, safsızlıklar ve yüzeyler: yüksek oranda düzensiz katılar, uyarılmış haller ve yüzeyler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- katılar, metaller, yalıtkanlar ve yarı iletkenlerde elektronlar
2- spektroskopik metotlar
3- elektronik enerji seviyeleri ve kimyasal bağlanma
4- band teorisi
5- örgü bozulmaları, kusurlar, safsızlıklar ve yüzeyler
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 3 2 6
Ara sınavlara hazırlık 13 2 26
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 3 39
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar