Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERGÜN KÜÇÜK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Ergün KÜÇÜK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf Dersleri/Monografi Çözümleri/Ödev ve Sunumlar
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; mali olay ve işlemlerde vergi uygulamaları ile muhasebe disiplininin bakış açılarını değerlendirip analiz edebilecek bir konuma gelebilmektir.
|
Dersin tanımı
|
Muhasebe uygulamalarını vergi mevzuatının gereklerini yerine getirebilecek şekilde işletilmesini kapsamaktadır.
|
1- |
Tanışma, Giriş ve Dersin Tanıtımı.
|
2- |
Vergi ve Muhasebe Uygulamalarına Giriş.
|
3- |
Hazır Değerler ve Vergi Uygulamaları.
|
4- |
Alacakların Tahsil Edilmeme Riski ve Vergi Uygulamaları.
|
5- |
Reeskont İşlemleri ve Vergi Uygulamaları.
|
6- |
Stoklarda Değerleme ve Vergi Uygulamaları.
|
7- |
Dönem Ayırıcı Hesaplar ve Vergi Uygulamaları.
|
8- |
VİZE SINAVLARI.
|
9- |
Maddi Duran Varlıklar ve Vergi Uygulamaları.
|
10- |
Mali Duran Varlıklar ve Vergi Uygulamaları.
|
11- |
Mali Borçlar ve Vergi Karşılıkları.
|
12- |
Ticari Borçlar ve Vergi Uygulamaları.
|
13- |
Borç Karşılıkları ve Vergi Uygulamaları.
|
14- |
Geçici Vergi Dönemleri ve Vergi Uygulamaları.
|
15- |
Kar Dağıtımı ve Vergi Uygulamaları.
|
16- |
FİNAL SINAVLARI.
|
17- |
FİNAL SINAVLARI.
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması ve raporlanması arasındaki ilişkileri kavrama becerilerini geliştirmek.
|
2- |
Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlayabilme becerilerini geliştirmek.
|
3- |
Muhasebe teorisinin gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirebilmek.
|
4- |
Uygulama boyutunda muhasebe teorilerinin hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapabilmek.
|
5- |
Muhasebe uygulamalarının altında yatan varsayımları mali olaylar üzerinden yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
|
6- |
Muhasebe uygulamalarını muhasebe teorilerinin tali ve nihai amaçları çerçevesinde yorumlayabilme yetisini geliştirmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
9
|
3
|
27
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
4
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
4
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
---Remzi ÖRTEN, Aydın KARAPINAR; (2013), TMS İle Uyumlu Dönemsonu Muhasebe Uygulamaları, 5 Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---(1)Hüseyin YALÇIN; (2011), Dönem Sonu Vergi ve Muhasebe Uygulamaları, Uygulama Yayıncılık Ltd.Şti., İstanbul. ---(2)Bünyamin ÖZTÜRK; (2006), Vergi ve Muhasebe Uygulamaları Açısından Dönemsonu Envanter ve Değerleme İşlemleri, Maliye ve Hukuk Yayınları, Ankara.
|
|