Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SU YAPILARI II |
Birinci düzey |
İNŞ 442 |
Zorunlu |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İNŞ 342 HİDROLİK DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. LEVENT LATİFOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. DR. LEVENT LATİFOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
barajlar, baraj türleri ve sınıflandırması, planlaması ve tasarımını öğrenecek.
|
Dersin tanımı
|
Barajlar, baraj tiplerinin genel özellikleri, baraj hazneleri, hazne özellikleri, hazne işletme çalışması. Ağırlık barajları, beton ağırlık barajlarının stabilite analizi. Kemer barajlar ve ilgili problemlerin çözümü. Dolu savaklar, derivasyon tesisleri, su kaynaklarının ekonomik analizi. Su alma yapıları, serbest yüzeyli su almalar, basınçlı su almalar, çökeltim havuzları ve boyutlandırma esasları. Su kuvveti tesisleri, su kuvveti tesislerinin yapı tipleri ve yapı elemanları. Hidroelektrik enerji üretimi ve ilgili problemlerin çözümü.
|
1- |
Barajlar, baraj tiplerinin genel özellikleri
|
2- |
baraj hazneleri, hazne özellikleri, hazne işletme çalışması
|
3- |
Ağırlık Barajlar
|
4- |
Dolgu barajları
|
5- |
Beton Barajlar
|
6- |
Kemer barajlar
|
7- |
Payandalı Barajlar
|
8- |
Dolu savaklar
|
9- |
derivasyon tesisleri
|
10- |
Su alma yapıları, serbest yüzeyli su almalar, basınçlı su almalar, çökeltim havuzları ve boyutlandırma esasları.
|
11- |
Su alma yapıları, serbest yüzeyli su almalar, basınçlı su almalar, çökeltim havuzları ve boyutlandırma esasları.
|
12- |
Su kuvveti tesisleri, su kuvveti tesislerinin yapı tipleri ve yapı elemanları.
|
13- |
Su kuvveti tesisleri, su kuvveti tesislerinin yapı tipleri ve yapı elemanları.
|
14- |
Hidroelektrik enerji üretimi ve ilgili problemlerin çözümü
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Barajlar, baraj türleri ve sınıflandırması konusunda temel kavramları öğrenecek.
|
2- |
Barajlarla ilgili hidrolojik ve hidrolik hesapları yapabilecek.
|
3- |
Ağırlık, kemer ve dolgu barajların hidrolik hesaplarını yapabilecek.
|
4- |
Su alma yapıları, serbest yüzeyli su almalar, basınçlı su almalar, çökeltim havuzları ve boyutlandırma esaslarını öğrenecek.
|
5- |
Dolu savakların ve derivasyon tesislerinin hidrolik hesabını yapabilecek.
|
6- |
Hidroelektrik enerji üretimi ve ilgili problemlerin çözümünü öğrenecek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
3
|
15
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
81
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
AĞIRALİOĞLU, N. 2006: BARAJLAR I, II, III, İ.T.Ü., İNŞAAT FAK., İSTANBUL
AĞIRALİOĞLU, N., ERKEK C. 2006: Su Kaynakları Mühendisliği, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notu
|
|