Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Radyoterapi > KLİNİK EĞİTİM UYGULAMALARI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK EĞİTİM UYGULAMALARI II Birinci düzey RYT 276 Zorunlu 4 19.00 19.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri RYT- Klinikte Eğitim ve Uygulama I
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CELALETTİN EROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. KADİR YARAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli pratik
Dersin amacı Kanser tedavisinin en önemli yöntemlerinden biri olan radyoterapinin eğitimleri boyunca aldıkları kuramsal eğitimi klinikte her türlü planlama ve tedavi ayrıntısını öğrenmek ve farklı planlama ve tedavi yöntemlerini kullanarak hasta tedavi etmeyii öğrenmek
Dersin tanımı Teorik bilgilerin pratiği

Dersin içeriği
1- Kliniği ve aygıtları tanıtma, personelle tanışma ve çalışma koşullarını öğrenme Tanışma ve görev paylaşımı
2- Kalıp odasında blok dökümü ve montajı Farklı yöntemlerle (bilgisayar ve sıcak tel)bireysel blok dökümünü ve pleksiglasa montajını öğrenir. Kılavuz çeker, matkap kullanır.
3- Bolus hazırlanması Farklı materyelden bolüs hazırlanmasını öğrenir
4- Bilgisayarlı planlamada 3 boyutlu planlamayı öğrenir. Hastaya pozisyon verme Farklı planlama pozisyonlarını öğrenme
5- Bilgisayarlı planlamada 3 boyutlu planlamayı öğrenir. Referans noktalarını belirleme, aksesuar hazırlama Maske, baryum, enjektör hazırlama
6- BT de çekim yapmayı öğrenme Çekim aralık ve kalınlıklarını belirleme ve kayıt etme
7- Tatuaj yapmayı öğrenme Cilt üzerine referans noktaları tatuaj aracılığıyla koymayı öğrenme
8- Alınan planlama görüntülerini tedavi planlamaya aktarma Görüntü aktarmayı öğrenme
9- Anestezi ile hasta planlama Çocuk hastalarda anestezi altında planlama yapmayı öğrenme
10- Santral sinir sistemi hastalarının planlamasını öğrenme
11- Baş boyun kanserlerinde planlamayı öğrenme
12- Baş boyun kanserlerinde planlamayı öğrenme
13- Meme kanserlerinde planlamayı ögrenme
14- Prostat kanserlerinde planlamayı öğrenme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hasta karşılamayı, bilgilendirmeyi ve planlamayı öğrenir
2- Tedavi ve planlama aygıtlarının uygulamaya hazırlanmasını öğrenir
3- Farklı planlama ve tedavi yöntemlerini öğrenir
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
4- Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
5- Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
6- Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
7- Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
8- Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
9- Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
10- Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
11- Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19- Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 18 252
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     326
AKTS     13.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar