Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > RECREATION AND ANIMATION
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RECREATION AND ANIMATION Birinci düzey TUR313.2 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET UMUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Rekreasyon ve animasyon konularıyla ilgili temel kavramların ve işleyiş ile ilgili bilgilere sahip olunması.Animasyon hizmetlerinin uygulanması ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Rekreasyon ve animasyon konularıyla ilgili temel kavramların ve işleyiş ile ilgili bilgiler verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Rekreasyon Kavramı ve Rekreasyon Çeşitleri
2- Rekreasyonun Özellikleri,Gelişimi ve Turizm arasındaki ilişki
3- Rekreasyon Yönetimini gerçekleştiren kurumlar
4- Animasyon Kavramı,Çeşitleri ve Özellikleri
5- Animasyon hizmetlerinin turistik ürüne etkisi,fonksiyonları ve maliyeti
6- Animasyon sisteminin işleyişi ve ilkeleri
7- Animasyon hizmetlerinin yönetimi
8- Animasyon hizmetlerinde organizasyon
9- Animasyonda yönetim süreçleri
10- Animatörlük meslek standartları
11- Uygulamalı animasyon etkinlikleri
12- Geleneksel kültür canlandırması
13- Animasyon oyunları
14- Animasyon oyunları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Serbest zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur.
2- Rekreasyon teorisi, özellikleri ve turizm arasındaki ilişki hakkında yorum yapar
3- Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemi hakkında açıklama yapar
4- Uygulamalı animasyon etkinliklerini gerçekleştirir
5- Konaklama işletmelerindeki temel animasyon uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
6- Örnek animasyon uygulamalarını bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tourism, Leisure and Recreation Yazar: Garrett Nagle
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar