Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > BAKLAGİL YEM BİTKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAKLAGİL YEM BİTKİLERİ Birinci düzey TAB 304 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SATI UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SATI UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞ GÖR ONUR OKUMUŞ
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Baklagil yem bitkilerinin tanınması, teşhisi ve yetiştiriciliği konularında temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin tanımı Yonca, korunga, üçgüller, gazal boynuzu, taş yoncası ve fiğler gibi baklagil yem bitkilerinin önemi, kullanımı, iklim, toprak ve besin elementi istekleri, ekim nöbeti, tohum yatağı hazırlığı, ekim, gübreleme, sulama, yabancı ot, hastalık ve zararlıların kontrolü, tohum üretimi, hasat ve depolanması

Dersin içeriği
1- Yem Bitkilerine Giriş, Yem Bitkilerinin Hayvan Besleme, Erozyonun Önlenmesi ve Tarım Sistemlerindeki Önemi
2- Yem Bitkilerinin Sınıflandırılması, Fizyolojisi ve Ekolojisi
3- Yem Bitkileri Tarımının Genel Özellikleri
4- Yonca (Medicago sativa L.’nın Önemi, Kullanımı ve Besleme Değeri
5- Yonca Yetiştiriciliği, Yoncalar ve Küsküt
6- Taş Yoncaları (Melilotus sp) Önemi, Kullanımı ve Yetiştiriciliği
7- Trifolium Cinsi, Çayır Üçgülü Önemi, Kullanımı ve Yetiştiriciliği
8- Trifolium Cinsi, Çayır Üçgülü Önemi, Kullanımı ve Yetiştiriciliği
9- Ak Üçgül ve Diğer Üçgüller
10- Korunga (Onobrychis sativa)Önemi ve Yetiştiriciliği
11- Gazal Boynuzu (Lotus corniculatus)Yetiştiriciliği
12- Vicia Cinsi, Yerli Fiğ (Vicia sativa)Yetiştiriciliği
13- Tüylü Fiğ, Macar Fiği, Burçak ve Diğer Fiğler
14- Yem Bezelyesi, Mürdümük ve Çemen Yetiştiriciliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yem bitkileri tarımının önemini kavrarlar
2- Yem bitkileri tarımının sorunları ve çözüm önerileri ile ilgili yorum yapabilirler
3- Önemli baklagil yem bitkisi türlerini teşhis edebilirler
4- Baklagil yem bitkisi türlerinin besleme değeri, yarayışlılığı, avantaj ve dezavantajları hkkında yorum yapabilirler
5- Bazı önemli baklagil yem bitkilerinin yetiştiriciliğini planlayabilir
6- Azot fiksasyonu, baklagil rhizobium bakterileri arasındaki ilişkileri açıklayabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 16 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 2 14
Arazi çalışması 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tan, M., Serin, Y., 2008. Baklagil Yembitkileri. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ders Yay. No: 190, Erzurum, 177 s.
Yardımcı Kaynaklar Açıkgöz, E., 1991. Yembitkileri. Uludağ Üniversitesi Yay. No : 633.2, Bursa, 456 s. Ahlgren, G.H., 1956. Forage Crops. McGraw-Hill Book Company. Inc. USA, 536 p. Akyıldız, A.R., 1983. Yemler Bilgisi ve Teknolojisi. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 868, Ders kitabı No : 234, Ankara, 411 s. Bean, E.W., 1978. Principles of Herbage Seed Production. Welsh Plant Breeding Station, Technical Bul. No : 1, Second Edition, 149 s. Gençkan, S., 1983. Yembitkileri Tarımı. Ege Üniv. Ziraat Fak. Yay. No : 467, İzmir, 519 s. Heath, M.E., D.S. Metcalfe and R.F. Barnes, 1975. Forages. The Iowa State Univ. Press. (Third Edition), Iowa, USA, 755 p. Manga, İ., Z. Acar ve İ. Ayan, 1995. Baklagil Yembitkileri. Ondokuz Mayıs Üniv. Ziraat Fak., Ders Notu No : 7, Samsun, 342 s. Miller, D.A., 1984. Forage Crops. McGraw-Hill Book Company, USA, 529 p. Tosun, F., 1974. Baklagil ve Buğdaygil Yembitkileri Kültürü. Atatürk Üniv. Yay. No : 242, Ziraat Fak. Yay. No : 123, Ders Kitapları Seri No : 8, Erzurum, 300 s. Uluocak, N., 1984. Toprak Koruması ve Yem Niteliği Bakımından Türkiye'nin Önemli Doğal Otlak Bitkileri. II. Baklagiller. İstanbul Üniv. Yay. No : 3198, Orman Fak. Yay. No : 358, İstanbul, 159 s. Barnes, R.F., C.J. Nelson, M. Collins, K.J. Moore, 2005. Forages. 6th Edition, Iowa State Univ. Press, USA.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Ders ile ilgili notlara Erciyes üniversitesi akademik veri sistemi üzerinden ulaşılabilir