Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK EDEBİYATI)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK EDEBİYATI) İkinci düzey TDE 681 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK
Dersin tanımı EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK

Dersin içeriği
1- EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK I
2- EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK II
3- Metodolojiye Dâir Genel Bibliyografya
4- Edebiyat Bilimi Teorilerine Genel Bir Bakış I
5- Edebiyat Bilimi Teorilerine Genel Bir Bakış II
6- Uygulama Örneklerinin Gözden Geçirilmesi I
7- Uygulama Örneklerinin Gözden Geçirilmesi II
8- Vize
9- Metodoloji Tartışmalarına Genel Bakış I
10- Metodoloji Tartışmalarına Genel Bakış II
11- Metodoloji Tartışmalarına Genel Bakış III
12- Türkiye''''deki Genel Metodoloji Manzarası I
13- Türkiye''''deki Genel Metodoloji Manzarası II
14- Genel Değerlendirme
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK
2- Metodoloji Kavramının Tartışılması
3- Metodoloji ile teoriler arasındaki ilişkiyi kavrama
4- Teorik düşünme ve bunları uygulama yeteneğinin geliştirilmesi
5- Edebî Metinlere Eleştirel Bakabilme Yeteneği
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 9 90
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fevziye Abdullah Tansel, İyi ve Doğru Yazma Usûlleri I-II-II, R. Wellek-A. Warren, Edebiyat Teorisi
Yardımcı Kaynaklar Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi

Ders ile ilgili dosyalar