Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK EDEBİYATI)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK EDEBİYATI) Üçüncü düzey TDE 681 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK
Dersin tanımı EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK

Dersin içeriği
1- EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK I
2- EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK II
3- Metodolojiye Dâir Genel Bibliyografya
4- Edebiyat Bilimi Teorilerine Genel Bir Bakış I
5- Edebiyat Bilimi Teorilerine Genel Bir Bakış II
6- Uygulama Örneklerinin Gözden Geçirilmesi I
7- Uygulama Örneklerinin Gözden Geçirilmesi II
8- Vize
9- Metodoloji Tartışmalarına Genel Bakış I
10- Metodoloji Tartışmalarına Genel Bakış II
11- Metodoloji Tartışmalarına Genel Bakış III
12- Türkiye''''deki Genel Metodoloji Manzarası I
13- Türkiye''''deki Genel Metodoloji Manzarası II
14- Genel Değerlendirme
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK
2- Metodoloji Kavramının Tartışılması
3- Metodoloji ile teoriler arasındaki ilişkiyi kavrama
4- Teorik düşünme ve bunları uygulama yeteneğinin geliştirilmesi
5- Edebî Metinlere Eleştirel Bakabilme Yeteneği
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 9 90
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fevziye Abdullah Tansel, İyi ve Doğru Yazma Usûlleri I-II-II, R. Wellek-A. Warren, Edebiyat Teorisi
Yardımcı Kaynaklar Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi

Ders ile ilgili dosyalar