Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sanat Tarihi > AVRUPA SANATI III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AVRUPA SANATI III Birinci düzey SNT407 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Kaynaklar eşliğinde eserler, fotoğraf ve çizimlerle desteklenerek anlatılacaktır
Dersin amacı 19-20. yüzyılda, Avrupa’daki Neoklasizm, Romantizm ve Realizm akımlarının ressam, heykeltıraş, mimarlarını eserleri ile birlikte inceleyip, tanıtmaktır.
Dersin tanımı 19-20. yüzyılda, Avrupa’daki Neoklasizm, Romantizm ve Realizm akımları

Dersin içeriği
1- 18. yüzyılda Avrupa’da Sanat
2- Neoklasizm Akımına Giriş, Thomas Jefferson, Jacques Louıs Davıd.
3- Jean Auguste Dominique Ingres.
4- Neoklasizm akımında heykeltıraşlar; Jean Antoine Houdon, Antonio Canova
5- Romantizm akımına Giriş, Francisco Jose de Goya.
6- Eugene Delacroiix.
7- İngiltere’de Romantizm.
8- Ara Sınav (Vize)
9- John Constable, William Blake.
10- William Turner.
11- Romantizm’de heykel ve mimari; François Rude, Jean Baptiste Carpeaux, John Nash.
12- Realizm Akımına Giriş; Jean Baptiste François Millet, Honore Daumier.
13- Gustave Courbet, Camille Corot.
14- Pre Raphael Akımına Giriş; John Everett Millais.
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 18. yüzyılda Avrupa’da Sanatının niteliklerini kavrar.
2- Neoklasizm Akımını bilir ve sanatçılarını (Thomas Jefferson, Jacques Louıs Davıd) eserleri ile birlikte tanır..
3- Neoklasizm akımındaki heykeltıraşları (Jean Antoine Houdon, Antonio Canova)eserleriyle bilir.
4- Romantizm akımının özelliklerini bilir.
5- Sanatçılarının (Francisco Jose de Goya, Eugene Delacroiix) kim olduğunu söyler.
6- Eserlerini tanır.
7- Romantizm’de heykel ve mimariyi tanır.
8- Realizm Akımının özelliklerini bilir.
9- Sanatçılarının (Jean Baptiste François Millet, Honore Daumier, Gustave Courbet, Camille Corot) kim olduğunu söyler.
10- Pre Raphael Akımını tanır, sanatçılarını (John Everett Millais)eserleri ile tanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen bilgilere sahip olma, sahip olduğu bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, edindiği bilgiyi alanında kullanabilme.
2- Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sanat eserini tanımlayabilme, sanat eserlerine dini, mitolojik ve ikonografik açıdan bakabilme, analiz ve yorum yapabilme.
3- Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında bağlantı kurabilme.
4- Farklı dillerde yer alan epigrafik ve paleografik yazıları okuyabilme ve disiplinler arası çalışma yaparak çözümleyebilme.
5- Bilimsel düşünme becerisi kazanarak analitik düşünebilme.
6- Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
7- Alanı ile ilgili belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygulayabilme, plan, kesit, izdüşümü gibi çizim tekniklerini kullanarak çizim yapabilme.
8- Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak kendini sürekli olarak yenileyebilme
9- Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme
10- Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurabilme.
11- Kültür varlıklarını koruma ve onarma ile ilgili edindiği bilgileri çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme, 2863 sayılı kanun çerçevesinde çalışma disiplini sağlayabilme.
12- Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik yöntemleri bilme ve uygulayabilme.
13- Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında bağlantı kurabilme.
14- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi geliştirebilme.
15- İslami dönem Türk sanatının ortaya koyduğu kültürel mirası öğrenme, tanıma ve tanıtma yeteneği kazandırabilme
16- Tarih öncesi devirler dahil, Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgilendirme ve değişen üslupları tanıyabilme yeteneği kazandırabilme.
17- Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilendirebilme.
18- Sanat Tarihi alanında kültürel mirasın evrenselliğine inanarak kültürlere ve değerlere eşit mesafede olabilme.
19- Saha çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem ve teknikleri ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
20- Günümüzde karşılaşılan problemlerden yola çıkarak geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurup, geleceğe dair çıkarımlarda bulunabilme.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar G.Pauli, Die Kunst des Klassizismus und der Romantik, Berlin 1925. M.Brion , Romantic Art,London 1960. Frederıck Hartt, Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture, New York 1989 R.Suckale, M.Wundram, A. Prater, H. Bauer, E.G.Baur, masterpieces of Western Art, Bonn 1995.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -