Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > İLERI NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERI NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Birinci düzey IFE 601 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bilimsel Araştırma yöntemleri, istatistik
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA METİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. OKTAY BEKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Proje tabanlı öğrenme
Dersin amacı Nicel araştırma yöntemlerini anlamak, bu yöntemleri kullanarak proje yapabilmek, tezinde kullanacağı yönteme karar verebilmek, etik kurallara uymak
Dersin tanımı Bilimsel araştırma nedir? Bilimsel araştırma yöntemleri/yaklaşımları nelerdir? Nicel araştırma yaklaşımları nelerdir? (Deneysel araştırma türleri nelerdir ve nasıl yapılır? Korelasyonel araştırma nedir? Nedensel-karşılaştırmalı araştırma nedir? Tarama araştırması nedir?) Nicel çalışmalarda araştırma sorusu nasıl yazılır? Değişkenler nelerdir? Alt problemler ve hipotezler nasıl yazılır? Evren ve örneklem nasıl seçilir? Prosedür nasıldır? Alan yazın taraması nasıl yapılır? Veri toplama araçları nasıl hazırlanır? Geçerlik –güvenirlik çalışmaları nasıl yapılır? Araştırmanın uygulaması nasıl yapılır? Veri analizi nasıl yapılır? Veriler nasıl yorumlanır ve yazılır? Öneriler nasıl yazılır? APA kurallarına nasıl uyulur? Etik kurallara nasıl dikkat edilir?

Dersin içeriği
1- Nicel araştırma yaklaşımları hakkında bilgi (Nitel-nicel farkı) Etik kurallar hakkında bilgi (her hafta ilgili konuda bilgilendirme)
2- Nicel araştırma çeşitleri (Tarama, korelasyonel, nedensel-karşılaştırma, deneysel)
3- Nicel bir araştırma türü olan yarı deneysel çalışma hakkında bilgi
4- Nicel bir çalışma için araştırma sorusu yazabilme
5- Nicel araştırmada değişkenler, alt problemler ve hipotezler hakkında bilgi
6- Nicel Araştırmadaki alan-yazın, çalışmanın amacı ve gerekçesi hakkında bilgi
7- Nicel Araştırmada evren ve örneklem hakkında bilgi
8- Nicel araştırmada veri toplama araçları hakkında bilgi
9- Nicel araştırmada veri analizi hakkında bilgi
10- Nicel araştırma sonucu analiz edilen verilerin raporlaştırılması hakkında bilgi (Sonuç-tartışma-öneriler)
11- Kaynakça (APA) hakkında bilgi
12- Nicel araştırma sonucunda makale yazımını öğrenme, çalışmalarının yayın hazırlığını yapma
13- Makale inceleme
14- Etik kurallara uyma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nicel araştırma yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olacaklar
2- Nicel araştırma çeşitlerini öğrenecekler
3- Nicel bir araştırma türü olan yarı deneysel çalışma planlayabilecekler
4- Nicel bir çalışma için araştırma sorusu yazabilirler
5- Nicel araştırmada değişkenler, alt problemler ve hipotezler hakkında bilgi sahibi olabilecekler
6- Nicel Araştırmada evren ve örneklem hakkında bilgi sahibi olurlar
7- Nicel Araştırmadaki veri toplama araçları hakkında bilgi sahibi olurlar
8- Nicel araştırmada nasıl veri analizi yapacağını öğrenirler
9- Nicel araştırma sonucu analiz edilen verilen nasıl raporlaştırılacağı hakkında bilgi sahibi olurlar
10- Nicel araştırma sonucunda makale yazımını öğrenip, çalışmalarının yayın hazırlığını yaparlar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 15 15
Araştırma 15 1 15
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 31 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (2007). Qualitative research for education (Fifth edition). Boston: Pearson education. Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün O.E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Fraenkel, J.K, ve Wallen, N. E. (1996). How to design and evaluate research in education (third education). New York: McGraw-Hill, Inc. Gay, L. R., & Airasian, P. (2000). Educational research: Competencies for analysis and application (Sixth edition). Ohio: Prentice-Hall, Inc. Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Marshall, C. ve Rossman, G.B. (2006). Designing qualitative research (Fourth edition). California: Sage Publications Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass. Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (Third Edition). California: Sage Publications Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık Yildirim, A. ve Şimsek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Sekizinci basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Aypay, A. ve arkadaşları, (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık Aziz, A. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Ders ile ilgili dosyalar