Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Proteinlerin özelliklerini, ayrılma ve saflaştırma prensiplerinin kavranmasını kapsar.
|
Dersin tanımı
|
Biyolojik ürünlerin özellikleri, ön işlemler, enzimatik, kimyasal ve fiziksel hücre parçalama yöntemleri. Protein izolasyonu; protein kaynağı biyolojik objeler, protein stabilizasyonu, proteinlerin kantitatif ve kalitatif tayini. Santrifüj ve santrifüj uygulamaları. Çöktürme ve uygulamaları, fraksiyonel çöktürme. Kromatografik yöntemler ve kromatografik ayırmalar; Jel filtrasyon kromatografisi, iyon değiştirme kromatografisi, affinite kromatografisi, kağıt kromatografisi, diğer kromatografik teknikler. Elektroforez ve elektroforetik yöntemler; Jel elektroforezi, SDS-PAGE, İzoelektrik fokuslama, iki boyutlu (2D) elektroforez.
|
1- |
Biyolojik ürünlerin özellikleri
|
2- |
Ön işlemler, enzimatik, kimyasal ve fiziksel hücre parçalama yöntemleri
|
3- |
Protein izolasyonu; protein kaynağı biyolojik objeler
|
4- |
Protein stabilizasyonu, proteinlerin kantitatif ve kalitatif tayini
|
5- |
Santrifüj ve santrifüj uygulamaları
|
6- |
Çöktürme ve uygulamaları, fraksiyonel çöktürme
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Kromatografik yöntemler; Jel filtrasyon kromatografisi
|
9- |
Kromatografik yöntemler; iyon değiştirme kromatografisi
|
10- |
Kromatografik yöntemler; affinite kromatografisi
|
11- |
Kromatografik yöntemler; kağıt kromatografisi, diğer kromatografik teknikler
|
12- |
Elektroforez ve elektroforetik yöntemler; Jel elektroforezi
|
13- |
SDS-PAGE, İzoelektrik fokuslama
|
14- |
İki boyutlu (2D) elektroforez
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Biyolojik ürünlerin özellikleri, ön işlemler, enzimatik, kimyasal ve fiziksel hücre parçalama yöntemlerini öğrenme
|
2- |
Protein izolasyonu; protein kaynağı biyolojik objeleri öğrenme
|
3- |
protein stabilizasyonunu öğrenme
|
4- |
proteinlerin kantitatif ve kalitatif tayini öğrenme
|
5- |
Santrifüj ve santrifüj uygulamaları öğrenme
|
6- |
Çöktürme ve uygulamaları, fraksiyonel çöktürmeyi öğrenme
|
7- |
Kromatografik yöntemleri öğrenme
|
8- |
kromatografik ayırmaları öğrenme
|
9- |
Jel filtrasyon kromatografisi, iyon değiştirme kromatografisi, affinite kromatografisi, kağıt kromatografisi, diğer kromatografik teknikleri öğrenme
|
10- |
Elektroforez ve elektroforetik yöntemler; Jel elektroforezi, SDS-PAGE, İzoelektrik fokuslama, iki boyutlu (2D) elektroforezi öğrenme
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lehninger Principles of Biochemistry, David L. Nelson, Michael M. Cox, Worth Publishers, 2000, Newyork.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Lippincott’s Biyokimya, Çeviri, Prof.Dr. Asuman Tokullugil, Uzm.Dr. Melahat Dirican, Uzm.Dr. Engin Ulukaya, Nobel Yayınevi, 1997, İstanbul.
Biyokimya, Prof. Dr. Edip Keha, Prof. Dr. İrfan Kührevioğlu. Aktif yayınevi, 2007.
|
|