Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > PROTEİN AYIRMA VE SAFLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROTEİN AYIRMA VE SAFLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Birinci düzey KIM 675 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Proteinlerin özelliklerini, ayrılma ve saflaştırma prensiplerinin kavranmasını kapsar.
Dersin tanımı Biyolojik ürünlerin özellikleri, ön işlemler, enzimatik, kimyasal ve fiziksel hücre parçalama yöntemleri. Protein izolasyonu; protein kaynağı biyolojik objeler, protein stabilizasyonu, proteinlerin kantitatif ve kalitatif tayini. Santrifüj ve santrifüj uygulamaları. Çöktürme ve uygulamaları, fraksiyonel çöktürme. Kromatografik yöntemler ve kromatografik ayırmalar; Jel filtrasyon kromatografisi, iyon değiştirme kromatografisi, affinite kromatografisi, kağıt kromatografisi, diğer kromatografik teknikler. Elektroforez ve elektroforetik yöntemler; Jel elektroforezi, SDS-PAGE, İzoelektrik fokuslama, iki boyutlu (2D) elektroforez.

Dersin içeriği
1- Biyolojik ürünlerin özellikleri
2- Ön işlemler, enzimatik, kimyasal ve fiziksel hücre parçalama yöntemleri
3- Protein izolasyonu; protein kaynağı biyolojik objeler
4- Protein stabilizasyonu, proteinlerin kantitatif ve kalitatif tayini
5- Santrifüj ve santrifüj uygulamaları
6- Çöktürme ve uygulamaları, fraksiyonel çöktürme
7- Ara sınav
8- Kromatografik yöntemler; Jel filtrasyon kromatografisi
9- Kromatografik yöntemler; iyon değiştirme kromatografisi
10- Kromatografik yöntemler; affinite kromatografisi
11- Kromatografik yöntemler; kağıt kromatografisi, diğer kromatografik teknikler
12- Elektroforez ve elektroforetik yöntemler; Jel elektroforezi
13- SDS-PAGE, İzoelektrik fokuslama
14- İki boyutlu (2D) elektroforez
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyolojik ürünlerin özellikleri, ön işlemler, enzimatik, kimyasal ve fiziksel hücre parçalama yöntemlerini öğrenme
2- Protein izolasyonu; protein kaynağı biyolojik objeleri öğrenme
3- protein stabilizasyonunu öğrenme
4- proteinlerin kantitatif ve kalitatif tayini öğrenme
5- Santrifüj ve santrifüj uygulamaları öğrenme
6- Çöktürme ve uygulamaları, fraksiyonel çöktürmeyi öğrenme
7- Kromatografik yöntemleri öğrenme
8- kromatografik ayırmaları öğrenme
9- Jel filtrasyon kromatografisi, iyon değiştirme kromatografisi, affinite kromatografisi, kağıt kromatografisi, diğer kromatografik teknikleri öğrenme
10- Elektroforez ve elektroforetik yöntemler; Jel elektroforezi, SDS-PAGE, İzoelektrik fokuslama, iki boyutlu (2D) elektroforezi öğrenme

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lehninger Principles of Biochemistry, David L. Nelson, Michael M. Cox, Worth Publishers, 2000, Newyork.
Yardımcı Kaynaklar Lippincott’s Biyokimya, Çeviri, Prof.Dr. Asuman Tokullugil, Uzm.Dr. Melahat Dirican, Uzm.Dr. Engin Ulukaya, Nobel Yayınevi, 1997, İstanbul. Biyokimya, Prof. Dr. Edip Keha, Prof. Dr. İrfan Kührevioğlu. Aktif yayınevi, 2007.

Ders ile ilgili dosyalar