Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Astronomi ve Uzay Bilimleri (doktora) > FUNCTIONAL FOODS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FUNCTIONAL FOODS Üçüncü düzey FDE 636 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Gıda Kimyası ve Beslenme
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. ABDULATEF MRGHNI AHHMED
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sözlü dersler
Dersin amacı Mezunlara sağlık ve esenliğe önemli katkı sağlayabilecek sağlıklı yemeğin anlamını öğretmek. Onlara fonksiyonel gıdaların sağlıklı besleyici içeriklerini uygun bir biçimde nasıl sağlanabileceğini öğretmek
Dersin tanımı Vücuttaki bir veya daha fazla hedef fonksiyonu yararlı besin unsurlarının ötesinde yeterli sağlık ve esenlik durumu ve / veya hastalık riskinin azaltılması ile ilişkili bir biçimde etkileyen bir gıdayı vurgulamak

Dersin içeriği
1- Fonksiyonel gıdalar nedir?
2- Fonksiyonel gıdaların pratik örnekleri
3- Neden işlevsel gıdalar?
4- Yaşam tarzında değişiklikler ve kronik hastalıkların artması
5- Fonksiyonel gıdaların sağlığa yararları
6- Öğrencilerin anlama becerilerinin değerlendirilmesi
7- İnsanın erken gelişimi ve büyümesi
8- Çocuk ve gençlerin diyetleri ve yaşlanmada sağlık ve esenlik
9- Fonksiyonel gıdalar hakkındaki bilimsel kanıtları nasıl değerlendirirsiniz?
10- Potansiyel nutrigenomikler ve Fermente Fonksiyonel Gıdalar
11- Öğrenci sunumları
12- Öğrenci sunumları
13- Öğrencilerin Değerlendirilmesi
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Herhangi bir yiyecek fonksiyonel olabilir mi?
2- Çeşitli gıdalara eklenen meyve veya tahıl gıdaları gibi doğal gıdalar
3- Nasıl sağlıklı ve mutlu yemek yenir?
4- Obezite
5- Annenin diyeti
6- sınav ve değerlendirme
7- Bağışıklık fonksiyonu ve gastrointestinal sağlık
8- Beslenme biyolojik belirteçlerinin geliştirilmesi bir zorluktur
9- Nütrigenomik, diyet besinlerine cevap olarak saptanan gen ve protein ekspresyonundaki ve metabolit yolaklardaki değişimleri değerlendirir.
10- Fonksiyonel gıdalar için araştırma örnekleri

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 5 20
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 8 1 8
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 20 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 6 24
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 6 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar