Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > LİNEER CEBİR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER CEBİR Birinci düzey BZ 105 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET NUSRET TOPRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi AHMET NUSRET TOPRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bilgisayar Mühendisliği öğrencilerine Lineer Cebir bilgilerini aktarmak, muhakeme gücünü artırmak, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmektir.
Dersin tanımı Lineer Cebir dersi, birçok matematik teorisinin temelini oluşturan lineer denklem sistemleri, matris, determinant, vektör uzayları, lineer dönüşümler gibi konuları içeren teorik bir derstir. Bu ders sayesinde Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavranarak, matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesini sağlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Lineer denklem sistemleri ve çözümleri
2- Homojen lineer denklem sistemleri
3- Matrisler, Matris işlemleri
4- Matris işlemlerinin özellikleri: matris çarpımı, transpozu.
5- Ters matris ve matrisin tersinin bulunması
6- Özel matrisler, LU yöntemi
7- Lineer denklem sistemleri, Cramer Yöntemi
8- Ara Sınav
9- Determinantlar
10- Vektörler
11- Vektörel çarpım, iç çarpım, karma çarpım
12- Vektör uzayları
13- Lineer dönüşümler
14- Öz değer ve öz vektörler
15- Yıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Daha önce Genel Matematik dersinde öğrendikleri bilgiler üzerine yeni bilgiler koymalı.
2- Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar, Vektör uzayları anlamalı.
3- Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olmalı.
4- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olmalı.
5- Matris ve Determinantların uygulama alanlarını öğrenmeli.
6- Lineer Denklem sistemlerinin nasıl çözüleceğini anlamalı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lineer Cebir ve Çözümlü Problemleri, Prof. Dr. A. Göksel Ağargün, Yrd. Doç. Dr. Hülya Özdağ
Yardımcı Kaynaklar 1) Mühendislik Fakülteleri İçin Lineer Cebir ve Çözümlü Problemler, Doç. Dr. Mustafa Özdemir, Altın Nokta Yayınları 2) Schaum''s Outlines Lineer Cebir, Seymour Lipschutz, Nobel Yayınları 3) Linear Algebra and Its Applications (5th Edition) David C. Lay, Steven R. Lay, Judi J. McDonald

Ders ile ilgili dosyalar