Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI |
Üçüncü düzey |
TDE 558 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HÜLYA ERAYDIN ARGUNŞAH
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ŞAHİKA KARACA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Çağdaş Türk edebiyatını; kanon, düşünce/sosyal plan/estetik düzleminde anlamak
|
Dersin tanımı
|
Çağdaş Türk edebiyatının tahkiye bağlamında gelişim çizgisini metin/edip üzerinden okumak.
|
1- |
Dersin Kapsamı, Özelliği ve Metodolojisi, Millî Edebiyat Döneminden Cumhuriyet Dönemine geçiş; Cumhuriyetin ilk yıllarında Türk edebiyatı
|
2- |
Dersin Kapsamı, Özelliği ve Metodolojisi, Millî Edebiyat Döneminden Cumhuriyet Dönemine geçiş; Cumhuriyetin ilk yıllarında Türk edebiyatı, arka plan
|
3- |
Çağdaş Türk Edebiyatında Kanonlar
|
4- |
Çağdaş Türk Edebiyatında Hikaye 1
|
5- |
Çağdaş Türk Edebiyatında Hikaye 2
|
6- |
Çağdaş Türk Edebiyatında Roman 1
|
7- |
Çağdaş Türk Edebiyatında Roman 2
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Metin Tahlili
|
10- |
Metin Tahlili
|
11- |
Metin Tahlili
|
12- |
Metin Tahlili
|
13- |
Metin Tahlili
|
14- |
Genel Değerlendirme Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çağdaş edebiyat alanındaki gelişmeleri kavrayabilme
|
2- |
Çağdaş Türk edebiyatına ait belli başlı yazarları tanıyabilme
|
3- |
Çağdaş Türk edebiyatıyla ilgili eserlerin tasnif ve değerlendirmelerini yapabilme
|
4- |
Çağdaş Türk edebiyatının arka planı, tarihi ve sosyal kültürel kaynaklarını kavrayabilme
|
5- |
...
|
6- |
...
|
7- |
..
|
8- |
..
|
9- |
.
|
10- |
..
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
|
|
2- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
|
3- |
Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
|
|
4- |
İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
|
|
5- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
|
|
6- |
İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
|
|
7- |
Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
|
|
8- |
İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
|
|
9- |
Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
|
|
10- |
Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
|
|
11- |
Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
|
|
12- |
Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
|
13- |
Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
|
|
14- |
İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
|
|
15- |
Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
|
|
16- |
Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Enginün, İnci. Yeni Türk Edebiyatı, Tanzimat tan Cumhuriyete, Dergâh y. İstanbul 2001 Enginün, İnci. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh y. İstanbul 2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Akyüz, Kenan. Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. Banarlı, Nihad Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, MEB y. İstanbul Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Sempozyumu, Edebiyatçılar Derneği y., Ankara 1998 Enginün, İnci. Yeni Türk Edebiyatı, Tanzimat tan Cumhuriyete, Dergâh y. İstanbul 2001 Enginün, İnci. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh y. İstanbul 2001 Enginün, İnci. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, Dergâh y. İstanbul 1991 Ercilasun, Bilge. Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, Akçağ y. 1997 Halman, Talat Sait vd. Türk Edebiyatı Tarihi I İstanbul 2006, II İstanbul 2006, III IV Kültür ve Turizm Bakanlığı y. Kabaklı, Ahmet. Türk Edebiyatı: Türk Edebiyatı 5, Türk Edebiyatı Vakfı y. İstanbul 1991 Kaplan, Mehmet vd. Atatürk Devri Türk Edebiyatı, Kültür Bakanlığı y. Kurdakul, Şükran. Çağdaş Türk Edebiyatı, C 1. İstanbul,1976; C 2. C 3 C 4,1987 Okay, Orhan, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı Dergâh y. İstanbul 2005 Aktaş, Şerif. Yenileşme Donemi Türk Şiiri ve Antolojisi I-II Akçağ y. 1996 Kabaklı, Ahmet. Türk Edebiyatı: 4- 20. Yüzyıl Türk Edebiyatı Tarihi-Şiir; Türk Edebiyatı Vakfı y. İstanbul 1991 Kaplan, Mehmet. Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, Başbakanlık Kültür Müsteşarlığı y. İstanbul 1973; Dergâh y. İstanbul 1975; Şiir Tahlilleri II(Cumhuriyet Devri Türk Şiiri), 4. b. Dergâh y. İstanbul 1984, 1988 Kurdakul, Ş. (1992) Çağdaş Türk Edebiyatı. İstanbul Moran, B. (C.I 1983, C.II 1990, C.III 1994) Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış Mutluay, R. (1973) 100 Soruda Çağdaş Türk Edebiyatı (1908-1972). İstanbul Mutluay, R. Elli Yılın Türk Edebiyatı Necatigil, B. (1989) Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü Okay, Orhan, Poetika Dersleri, Hece y. Ankara 2004
|
|