Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > TIBBİ CİH. ELEK. GÜV. VE ELEKMAN. UY.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIBBİ CİH. ELEK. GÜV. VE ELEKMAN. UY. Birinci düzey SEC211 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UMUT ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Umut ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Elektrik ve Manyetizma kavramlarının tanıtılıp insan sağlığı üzerindeki etkilerinin , bağlı bulunacakları birimlerde EM alandan nasıl korunulması gerektiğinin ve EMC problemlerinin çözümlerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Elektromanyetik alan kaynakları ve eletromanyetik alan kaynaklarının insan sağlığı üzerindeki etkileri. Elektromanyetik girişim ve uyumluluk kavramları.

Dersin içeriği
1- Elektrik Yükleri
2- Elektriksel kuvvetler ve elektrik alan
3- Elektrik potansiyel ve Elektrik akımı
4- Tıbbi Cihazlarda Elektriksel Güvenlik
5- Elektrik Akımına Bağlı yaralanmalar
6- Manyetizma
7- Elektromagnetik Işıma
8- EM enerji transferi
9- EM alan kaynakları
10- EMA İnsan Sağlığı Üzerinde Etkileri
11- Elektromagnetik Uyumluluk
12- Elektromagnetik Girişim
13- Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Ekranlama
14- Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Topraklama
15- Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Filtreler
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik ve Elektromanyetik alanın hakkında bilgi sahibi olmak
2- Doğal elektromanyetik alan kaynaklarının öğrenilmesi
3- Doğal olmayan elektromanyetik alan kaynaklarının öğrenilmesi
4- Elektrik akımının olası fizyolojik etkilerinin öğrenilmesi
5- Elektromanyetik alanın insan sağlığı üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi
6- Elektromanyetik alan içerisindeki cihazların birbirlerine olan etkilerinin öğrenilmesi
7- Elektromanyetik alandan korunma yollarının öğrenilmesi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Elektromanyetik Alan ve Sağlık Etkileri Prof. Dr. Osman ÇEREZCİ, Bursa-Mayıs 2012 ISBN :978-605-62172-6-5
Yardımcı Kaynaklar * S. Şeker, O. Çerezci, (1997)Radiation in Environment and Protection Methods,Boğaziçi U. Press. --- * L. Sevgi, (2000)Elektromagnetic Compatibility and Electromagnetic Pollution, Turkish Chamber of Elec. Eng. Press. --- * Alpaslan TÜRKKAN,Kayıhan PALA,Çok Düşük Frekanslı Elektromanyetik Radyasyon Ve Sağlık Etkileri,Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 14, Sayı2, 2009.

Ders ile ilgili dosyalar