Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ POLİTİKASI |
İkinci düzey |
SKY506 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA DEMİRCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mustafa Demirci
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
İklim değişikliği küreselden yerele kadar her kademede kolektif eylemi gerektiren karmaşık hatta süper karmaşık bir sorun veya krizdir.
Bu dersin amacı iklim değişikliği sorununu, iklim değişikliğinin etkilerini,
iklim değişikliğinin nedenlerini, iklim politikalarını (azaltım ve uyum),
küresel iklim değişikliği yönetişim sistemini ve Türkiye’nin iklim politikalarını tartışmaktır.
|
Dersin tanımı
|
iklim değişikliği, kuvvetlendirilmiş sera etkisi teorisi, küresel ısınma, iklim değişikliğinin etkileri, iklim değişikliğinin nedenleri, azaltım, uyum, IPCC, COPS, Kyoto Protokolü, Paris Anlaşmanı, Türkiye''nin iklim politikası
|
1- |
İklim değişikliği nedir?
|
2- |
İklim değişikliğinin etkileri
|
3- |
İklim değişikliğinin nedenleri
|
4- |
Azaltım politikası
|
5- |
Uyum politikası
|
6- |
IPCC
|
7- |
Küresel İklim Değişikliği Yönetişim Sistemi
|
8- |
Taraflar Konferansları
|
9- |
Kyoto Protokolü emisyon hakları, temiz kalkınma mekanizmaları, emisyon ticareti
|
10- |
Paris Anlaşması
|
11- |
Türkiye''nin iklim değişikliği politikası
|
12- |
İklim Adaleti
|
13- |
iklim değişikliği ve yerel yönetimler
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İklim değişikliği sorununu farklı perspektiflerden tanımlar
|
2- |
iklim değişikliğinin etkilerini betimler
|
3- |
İklim değişikliğinin doğal ve insan kaynaklı nedenleri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir
|
4- |
Azaltım politikasını tartışır
|
5- |
Uyum politikasını tartışır
|
6- |
Türkiye’nin iklim politikalarını tartışır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
|
|
2- |
Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
14
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
5
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
KIPCC Reports https://www.ipcc.ch/reports/
Conference of the Parties (COP) https://unfccc.int/process/bodies/supreme-bodies/conference-of-the-parties-cop
C2ES Center for Climate and Energy Solutions https://www.c2es.org/
The Global Warming Policy Foundation https://www.thegwpf.org/
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı iklim Değişikliği Başkanlığı https://iklim.gov.tr/
REC Türkiye https://rec.org.tr/
İklim Araştırmaları Derneği https://www.iklim.org.tr/
|
Yardımcı Kaynaklar
|
KARAKAYA, Etem (2008) Küresel Isınma ve Kyoto Protokolü İklim Değişikliğinin Bilimsel, Ekonomik ve Politik Analizi, Bağlam Yayınları, Birinci Basım
|
|