Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÖRÜNTÜ İŞLEME |
Üçüncü düzey |
SHA 538 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MUSTAGİME TÜLİN YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders sınıf ortamında teorik bilgi aktarmak ve bilgisayar ortamında MATLAB ile görüntü işleme yöntemlerinin gösterilmesi şeklinde yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Görüntü işleme konularında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Sayısal görüntü elemanları, sayısal görüntülerin elde edilmeleri, görüntü onarımı, görüntü iyileştirme, görüntü sıkıştırma, kenar sezme, görüntü bölütleme, gürültü giderme, vb. konularda bilgi verilmektedir.
|
1- |
Sayısal görüntü elemanları
|
2- |
Sayısal görüntülerin elde edilmeleri
|
3- |
Görüntü türleri
|
4- |
Görüntü iyileştirme
|
5- |
Görüntü sıkıştırma
|
6- |
Görüntü onarımı
|
7- |
Kenar sezme
|
8- |
Kenar sezme operatörleri
|
9- |
Görüntü bölütleme
|
10- |
Gürültü
|
11- |
-Gürültü giderme
|
12- |
-Gürültü giderme operatörleri
|
13- |
-Görüntü işlemenin kullanım alanları
|
14- |
-Görüntü işlemenin havacılıktaki kullanım alanları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu ders sonunda öğrenci sayısal görüntü elemanları ve sayısal görüntülerin elde edilmesi hakkında temel bilgilere sahip olmaktadır.
|
2- |
-Bu ders sonunda öğrenci görüntü türleri, görüntü iyileştirme, görüntü onarma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olmaktadır.
|
3- |
-Bu ders sonunda öğrenci kenar sezme ve kenar sezme operatörleri hakkında temel bilgilere sahip olmaktadır.
|
4- |
-Bu ders sonunda öğrenci görüntü bölütleme, görüntü sıkıştırma konularında temel bilgilere sahip olmaktadır.
|
5- |
-Bu ders sonunda öğrenci gürültü, gürültü giderme ve gürültü giderme operatörleri hakkında temel bilgilere sahip olmaktadır.
|
6- |
-Bu ders sonunda öğrenci havacılıkta görüntü işleme kullanım alanları konularında temel bilgilere sahip olmaktadır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
10
|
5
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Scott E Umbaugh, "Digital Image Processing and Analysis: Human and Computer Vision Applications with CVIP tools" CRC Press, 2011.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Rafael C. Gonzalez and Richard E. Woods, "Digital Image Processing", Pearson Education,2011.
|
|