Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği (dr. Yabanci Dil) > GÖRÜNTÜ İŞLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRÜNTÜ İŞLEME Üçüncü düzey SHA 538 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAGİME TÜLİN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders sınıf ortamında teorik bilgi aktarmak ve bilgisayar ortamında MATLAB ile görüntü işleme yöntemlerinin gösterilmesi şeklinde yapılmaktadır.
Dersin amacı Görüntü işleme konularında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Sayısal görüntü elemanları, sayısal görüntülerin elde edilmeleri, görüntü onarımı, görüntü iyileştirme, görüntü sıkıştırma, kenar sezme, görüntü bölütleme, gürültü giderme, vb. konularda bilgi verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Sayısal görüntü elemanları
2- Sayısal görüntülerin elde edilmeleri
3- Görüntü türleri
4- Görüntü iyileştirme
5- Görüntü sıkıştırma
6- Görüntü onarımı
7- Kenar sezme
8- Kenar sezme operatörleri
9- Görüntü bölütleme
10- Gürültü
11- -Gürültü giderme
12- -Gürültü giderme operatörleri
13- -Görüntü işlemenin kullanım alanları
14- -Görüntü işlemenin havacılıktaki kullanım alanları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu ders sonunda öğrenci sayısal görüntü elemanları ve sayısal görüntülerin elde edilmesi hakkında temel bilgilere sahip olmaktadır.
2- -Bu ders sonunda öğrenci görüntü türleri, görüntü iyileştirme, görüntü onarma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olmaktadır.
3- -Bu ders sonunda öğrenci kenar sezme ve kenar sezme operatörleri hakkında temel bilgilere sahip olmaktadır.
4- -Bu ders sonunda öğrenci görüntü bölütleme, görüntü sıkıştırma konularında temel bilgilere sahip olmaktadır.
5- -Bu ders sonunda öğrenci gürültü, gürültü giderme ve gürültü giderme operatörleri hakkında temel bilgilere sahip olmaktadır.
6- -Bu ders sonunda öğrenci havacılıkta görüntü işleme kullanım alanları konularında temel bilgilere sahip olmaktadır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Scott E Umbaugh, "Digital Image Processing and Analysis: Human and Computer Vision Applications with CVIP tools" CRC Press, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Rafael C. Gonzalez and Richard E. Woods, "Digital Image Processing", Pearson Education,2011.

Ders ile ilgili dosyalar