Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (yl. Yabanci Dil) > NÜKLEER ASTROFİZİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÜKLEER ASTROFİZİK İkinci düzey AUB618 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM KÜÇÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. İBRAHİM KÜÇÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Uzayda elektromagnetik olaylar ile X-ışın ve Gama ışın astronomisine vurgu yaparak yıldız merkezindeki termonükleer reaksiyonları gözden geçirmek.
Dersin tanımı Yıldız merkezi bölgelerindeki termonükleer reaksiyonlar.

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar
2- Temel kavramlar
3- Temel kavramlar
4- Uzayda elektromagnetik olaylar
5- Yıldız evriminin son safhaları
6- Yıldız evriminin son safhaları
7- Yıldız merkezinde meydana gelen kimyasal reaksiyonlar
8- Yıldız merkezinde meydana gelen kimyasal reaksiyonlar
9- VİZE
10- X-ışın astronomisi
11- Gama ışın astronomisi
12- Yıldız iç yapısında termonükleer reaksiyonlar
13- Yıldız iç yapısında termonükleer reaksiyonlar
14- Dedektörler ve yüksek enerji astrofiziği uyduları
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel Yıldız Gözlemleri
2- Tayfsal sınıflama
3- Yıldız tayfını anlama
4- Yıldızlarda termonükleer reaksiyonlar
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- - Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 5 5
Ödev 5 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar