Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BÖCEK POPÜLASYON EKOLOJİSİ |
İkinci düzey |
ZBK 566 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe, ingilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MAHMUT ALPER ALTINOK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. M.ALPER ALTINOK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Böcek popülasyonlarının yapısı ve dinamikleri hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
Böcek popülasyon sistemleri çerçevesinde popülasyon yapısı, popülasyondaki süreçler, yaşam tablosu karakteristikleri, popülasyon dinamikleri başlığı altında da popülasyon dalgalanması, popülasyon büyüklüğünü etkileyen faktörler, popülasyon değişimi modelleri konularını kapsamaktadır
|
1- |
Popülasyon sistemleri
|
2- |
Popülasyon yapısı; yoğunluk, yayılma
|
3- |
Popülasyon yapısı; yaş dağılımı, cinsiyet oranı
|
4- |
Popülasyon yapısı; genetik kompozisyon, sosyal böceklerde popülasyon yapısı
|
5- |
Popülasyon süreçleri; Popülasyon dalgalanması
|
6- |
Popülasyon büyüklüğünü etkileyen faktörler; yoğunluğa bağlı faktörler
|
7- |
yoğunluktan bağımsız faktörler
|
8- |
Dengeleme mekanizmaları
|
9- |
Popülasyon değişim modelleri
|
10- |
Exponensiyal model
|
11- |
Logistik model
|
12- |
Kompleks modeller
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Popülasyon yapısı ve buna etki eden popülasyon değişkenleri kavranır
|
2- |
Doğum, ölüm, iç ve dış göçlerin böcek popülasyonlarına etkileri kavranır
|
3- |
Popülasyon dalgalanmasına etki eden yoğunluğa bağlı olan ve olmayan faktörler konusunda temel bilgiler aktarılır
|
4- |
Başlıca popülasyon değişim modelleri incelenir, doğada gerçekleşen popülasyon dalgalanmalarının farklı fazlarının modellenebilmesi için gerekli temel bilgiler aktarılır
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
24
|
48
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
12
|
12
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|