Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ULUSLARARASI İKTİSAT II |
Birinci düzey |
B-İKT302 |
Zorunlu |
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İKT.102 İktisada Giriş II
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FATMA ÜNLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Hayriye Atik, Doç. Dr. Oğuzhan Türker, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ünlü
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Uluslararası Parasal İktisat teorilerinin ve kavramlarının öğrencilere kapsamlı bir şekilde öğreterek dünyada karşılaşılan uluslararası iktisadi ve özellikle finansal sistemleri ve sorunları anlayabilme, yorumlayabilme ve çözümleyebilme yetisini kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bir ülkenin diğer ülkelerle döviz kuru, ödemeler bilançosu gibi konular bağlamında yapmış oldukları ekonomik işlemlerdir.
|
1- |
Ödemeler Bilançosu
|
2- |
Döviz Piyasası
|
3- |
Fiyatlar ve Döviz Kurları: Satın Alma Gücü Paritesi
|
4- |
Döviz kurları, Faiz oranları ve Faiz Paritesi
|
5- |
Kur Riskleri, Tahminlemeler ve Uluslararası Yatırımlar
|
6- |
Ödemeler Bilançosu Teorileri
|
7- |
Döviz Kuru Teorileri
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Uluslararası Para Sistemleri-I
|
10- |
Uluslararası Para Sistemleri-II
|
11- |
Uluslararası Bankacılık, Borçlar ve Riskler
|
12- |
Açık Ekonomilerde Makroekonomik Politikalar
|
13- |
Küresel Sermaye Piyasaları
|
14- |
Uluslararası Finansal Krizler
|
15- |
Gelişmekte olan Ülkeler: Büyüme, Krizler ve Reformlar
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uluslararası parasal iktisat teorilerini ve temel kavramları tanımlar.
|
2- |
Bu teorilerden hareketle günümüzdeki uluslararası ekonomik olayları analiz eder.
|
3- |
Uluslararası ödeme sistemi içerisinde ekonomik birimlerin ve kurumların rolünü açıklar.
|
4- |
Alternatif döviz kuru sistemlerini karşılaştırabilir ve ticaret ve parasal konular arasındaki ilişkileri açıklar.
|
5- |
Uluslararası ekonomik göstergeleri takip eder,istatistiki verileri kullanır ve yorumlar.
|
6- |
Küresel finansal sistemi öğrenir.
|
7- |
Uluslararası parasal sorunlar hakkında çözüm önerisi geliştirir.
|
8- |
Uluslararası sermaye hareketlerinin, ekonomik büyüme ve kalkınma ve gelir dağılımı üzerinde etkilerini tartışır.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Seyidoglu, H. (2013), " Uluslararasi Iktisat , Teori, Politika ve Uygulama " Guzem Yayinlari, Istanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Husted, S. and Melvin, M. (2010), ” International Economics”, Eight Edition, Addison Wesley , Pearson Education Inc. http://wps.aw.com/aw_husted_ie_8/ Krugman, P. R. and Obstfeld, M. (2009), " International Economics, Theory and Policy" 8th Edition, Addison Wesley, Pearson Education Inc Salvatore, D.(2007), " International Economics" 9th Edition, John Wiley & Sons Inc. Gerber, J. (2005), ” International Economics”, Third Edition, Addison Wesley , Pearson Education Inc. Ingham, Barbara. (2004), ” International Economics, A European Focus” Prentice Hall, Pearson Education Inc
|
|