Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > ROMANTİK DÖNEM EDEBİYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ROMANTİK DÖNEM EDEBİYATI Birinci düzey ELIT301 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili ingilizce
Koordinatör PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. BEHZAD GHADERI SOHI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli düz anlatım, öğrenci sunumları, sınıf tartışmaları
Dersin amacı Tarihsel ve kültürel bağlamları içerisinde edebiyat söylemleri arasındaki farkları görebilmek ve öğrencilere okudukları metinleri anlamaya ve özümsemelerine yardımcı olabilmek.
Dersin tanımı Bu ders 1780ler ve 19. yüzyılın ilk yarısında ortaya çıkan İngiliz Romantik şairlerinin ilk jenerasyonunun önemli temel eserlerine odaklanacaktır. Edebiyat, kültür ve 18. yüzyıldaki akımları içeren farklı konular değerlendirilecektir.

Dersin içeriği
1- Giris: Aydinlanma Nedir?Pope''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''un "Insan Üzerine" adlı eserinin okunması(1-3 kıtaları). Romantizm akımı nedir? Robert Burns''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''ün "Bir Fareye" adlı eserinin okunması
2- Devrim: Shelley’nin “Ode on the West Wind” eserinin okunması. Karşı devrim: Read Coleridge’in “France: An Ode" eserinin okunması
3- Şiirsel Dil: Wordsworth’ün Preface to Lyrical Ballads eserinin okunması
4- Preface to Lyrical Ballads devamı: Wordsworth’ün “The Mad Mother”; John Clare’in “To a Dead Tree” okunması.
5- Şekil ve Estetik: Keats’in “Ode on the Grecian Urn,” ve Shelley’nin “Ode to the Skylark” ve Felicia Hemans’ “Address to Music” eserleri okunacak
6- Şiirsel Janralar: Byron’ın “To Romance”; ve Coleridge’in “Kubla Khan” eserleri
7- Şiirsel Janralar devam: Blake’in “Little Lamb” ve “The Tiger” okunacak.
8- vize sınavı haftası
9- Sanat ve din: Coleridge’in “The Rime of Ancient Mariner” ve Blake’in “Marriage of Heaven and Hell” okunacak.
10- Siyaset: Shelley’in “Ozymandias”,ve Coleridge’in “The Dungeon” okunacak.
11- Gothik akım: Wordsworth’ün “Tintern Abbey” okunacak
12- Cinsiiyet. Joanna Baillie’nin “Female Picture of a Country Life”, Dorothy Wordsworth’ün “The Floating Island” adlı eserleri okunacak
13- Bilim ve Yeni İnsan: Mary Shelley’nin Frankenstein eseri çalışılacak
14- Ders Tekrarı ve değerlendirme: Romanticism akımının üzerinden tekrar geçilecek.
15- Final sınavı haftası
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarihsel ve kültürel bağlamları içerisinde edebiyat söylemleri arasındaki farkları görebilmek
2- öğrencilere okudukları metinleri anlamaya ve özümsemelerine yardımcı olabilmek.
3- Öğrencilere dönemin sosyal ve politik meselelerinin metinleri nasıl etkilediğini göstermek
4- .
5- .
6- .
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 4 10 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • The Longman Anthology of British Literature, Volume 2. • The Norton Anthology of English Literature, Volume 2.
Yardımcı Kaynaklar Fulford, Tim and Peter Kitson (eds.), Romanticism Abrams. M. H. A Glossary of Literary Terms. 6th Edition. Fort Worth: Harcourt, 1992. Bloom, Harold & Trilling, Lionel: Romantic Poetry and Prose. New York, London, Toronto: Oxford University Press , 1973. ---. The Visionary Company: A Reading of English Romantic Poetry. London: Cornell University Press, 1971. Bush, Douglas. Mythology and the Romantic Tradition in English Poetry (1937) Butler, Marilyn. Romantics, Rebels, and Reactionaries: English Literature and Its Background, 1760–1830 (1981) Curran, Stuart (ed.). The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: cambridge University Press, 1998. Daiches, David: A Critical History of English Literature in four volumes. London : Secker & Warburg , 1992. Engell, James. The Creative Imagination: Enlightenment to Romanticism (1981), a learned survey of concepts of imagination from Hobbes to Coleridge and Colonialism: Writing and Empire, 1780–1830 (1998), a collection of essays Marshall Brown (ed.), The Cambridge History of Literary Criticism, vol. 5: Romanticism (2000), an excellent topically arranged survey of Romantic-era criticism and theory McGann, Jerome. The Romantic Ideology (1983), an influential New Historicist manifesto Wu, Duncan: A Companion to Romanticism. Oxford: Blackwell, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar