Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ROMANTİK DÖNEM EDEBİYATI |
Birinci düzey |
ELIT301 |
Zorunlu |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
ingilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. BEHZAD GHADERI SOHI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
düz anlatım, öğrenci sunumları, sınıf tartışmaları
|
Dersin amacı
|
Tarihsel ve kültürel bağlamları içerisinde edebiyat söylemleri arasındaki farkları görebilmek ve öğrencilere okudukları metinleri anlamaya ve özümsemelerine yardımcı olabilmek.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders 1780ler ve 19. yüzyılın ilk yarısında ortaya çıkan İngiliz Romantik şairlerinin ilk jenerasyonunun önemli temel eserlerine odaklanacaktır. Edebiyat, kültür ve 18. yüzyıldaki akımları içeren farklı konular değerlendirilecektir.
|
1- |
Giris: Aydinlanma Nedir?Pope''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''un "Insan Üzerine" adlı eserinin okunması(1-3 kıtaları). Romantizm akımı nedir? Robert Burns''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''ün "Bir Fareye" adlı eserinin okunması
|
2- |
Devrim: Shelley’nin “Ode on the West Wind” eserinin okunması. Karşı devrim: Read Coleridge’in “France: An Ode" eserinin okunması
|
3- |
Şiirsel Dil: Wordsworth’ün Preface to Lyrical Ballads eserinin okunması
|
4- |
Preface to Lyrical Ballads devamı: Wordsworth’ün “The Mad Mother”; John Clare’in “To a Dead Tree” okunması.
|
5- |
Şekil ve Estetik: Keats’in “Ode on the Grecian Urn,” ve Shelley’nin “Ode to the Skylark” ve Felicia Hemans’ “Address to Music” eserleri okunacak
|
6- |
Şiirsel Janralar: Byron’ın “To Romance”; ve Coleridge’in “Kubla Khan” eserleri
|
7- |
Şiirsel Janralar devam: Blake’in “Little Lamb” ve “The Tiger” okunacak.
|
8- |
vize sınavı haftası
|
9- |
Sanat ve din: Coleridge’in “The Rime of Ancient Mariner” ve Blake’in “Marriage of Heaven and Hell” okunacak.
|
10- |
Siyaset: Shelley’in “Ozymandias”,ve Coleridge’in “The Dungeon” okunacak.
|
11- |
Gothik akım: Wordsworth’ün “Tintern Abbey” okunacak
|
12- |
Cinsiiyet. Joanna Baillie’nin “Female Picture of a Country Life”, Dorothy Wordsworth’ün “The Floating Island” adlı eserleri okunacak
|
13- |
Bilim ve Yeni İnsan: Mary Shelley’nin Frankenstein eseri çalışılacak
|
14- |
Ders Tekrarı ve değerlendirme: Romanticism akımının üzerinden tekrar geçilecek.
|
15- |
Final sınavı haftası
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Tarihsel ve kültürel bağlamları içerisinde edebiyat söylemleri arasındaki farkları görebilmek
|
2- |
öğrencilere okudukları metinleri anlamaya ve özümsemelerine yardımcı olabilmek.
|
3- |
Öğrencilere dönemin sosyal ve politik meselelerinin metinleri nasıl etkilediğini göstermek
|
4- |
.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
|
|
2- |
Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
|
|
3- |
İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
|
|
4- |
İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
|
|
5- |
Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
|
|
6- |
İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
|
|
8- |
Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
|
|
10- |
Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
11- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
|
|
12- |
Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
|
|
13- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
|
|
14- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
|
|
15- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
|
|
16- |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
|
|
17- |
Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
|
18- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
|
|
19- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
|
|
20- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
10
|
10
|
Ödevler
|
4
|
10
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
10
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• The Longman Anthology of British Literature, Volume 2.
• The Norton Anthology of English Literature, Volume 2.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Fulford, Tim and Peter Kitson (eds.), Romanticism Abrams. M. H. A Glossary of Literary Terms. 6th Edition. Fort Worth: Harcourt, 1992.
Bloom, Harold & Trilling, Lionel: Romantic Poetry and Prose. New York, London, Toronto: Oxford University Press , 1973.
---. The Visionary Company: A Reading of English Romantic Poetry. London: Cornell University Press, 1971.
Bush, Douglas. Mythology and the Romantic Tradition in English Poetry (1937)
Butler, Marilyn. Romantics, Rebels, and Reactionaries: English Literature and Its Background, 1760–1830 (1981)
Curran, Stuart (ed.). The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: cambridge University Press, 1998.
Daiches, David: A Critical History of English Literature in four volumes. London : Secker & Warburg , 1992.
Engell, James. The Creative Imagination: Enlightenment to Romanticism (1981), a learned survey of concepts of imagination from Hobbes to Coleridge
and Colonialism: Writing and Empire, 1780–1830 (1998), a collection of essays
Marshall Brown (ed.), The Cambridge History of Literary Criticism, vol. 5: Romanticism (2000), an excellent topically arranged survey of Romantic-era criticism and theory
McGann, Jerome. The Romantic Ideology (1983), an influential New Historicist manifesto
Wu, Duncan: A Companion to Romanticism. Oxford: Blackwell, 2001.
|
|