Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM Yard. Doç. Dr.Duygu YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye ihtiyaç duyacağı, protozoon hastalıklann patogenezi (etiyo- ve morfopatogenez) ile morfolojik bulgulan, tanı ve ayırıcı tanıları konusunda temel bilgileri vermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciye ihtiyaç duyacağı, protozoon hastalıklann patogenezi (etiyo- ve morfopatogenez) ile morfolojik bulgulan, tanı ve ayırıcı tanıları konusunda temel bilgileri vermek amaçlandığı derstir.
|
1- |
Sindirim Sistemi Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
2- |
Sindirim Sistemi Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
3- |
Solunum Sistemi Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
4- |
Solunum Sistemi Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
5- |
Deri Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
6- |
Deri Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
7- |
Sinir Sistemi Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
8- |
Sinir Sistemi Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
9- |
Lenforetiküler Dokuların Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
10- |
Dişi Genital Sistemin Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
11- |
Dişi Genital Sistemin Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
12- |
Erkek Genital Sistemin Protozoon Hastalıkları Patolojisi
|
13- |
Göz ve kulak Protozoon Hastalıklarının Patolojisi
|
14- |
Göz ve kulak Protozoon Hastalıklarının Patolojisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersle Protooon hastalıklarının patogenezi ile morfolojik bulgulan, tanı ve ayıncı tanılan konusunda bilgi ve becerinin kazandırılır.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Patoloji Cilt I ve II, Milli ÜH, Hazıroğlu R, Tamer Matbaacılık, Ankara, 1998.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Mechanisms of Disease, Slauson, Cooper, Mosby Inc. 2002 2. Pathology of Domestic Animals, K.V.F. Jubb, Peter C. Kennedy, Nigel Palmer, Publisher: Academic Press; 4th edition, 1993. 3. Veterinary Pathology, Jones, TC., Hunt, RD., Kıng, NW, Publisher: Williams&Wilkins, sixth edition, 1997. 4. Thomson’s Special Veterinary Pathology, Carlton, WW., McGavin, MD., Publisher: Mosby, Second edition, 1995. 5. Introduction to Veterinary Pathology, Chevılle, NF., Iowa State Unıversıty Pres/Ames., second edition, 1999.
|
|