Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlahiyat > ARAP DİLİ VE EDEBİYATI-IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAP DİLİ VE EDEBİYATI-IV Birinci düzey İLH801 Zorunlu 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Arapça
Koordinatör PROF. DR. KADİR KINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KADİR KINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş.Gör. Dr. Süheyla Hale Bayırbaş, Araş.Gör. Nesrin Kay
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Güncel Arapça metinlerden seçmelerle, öğrencilerin güncel metin okuma becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı Arapça güncel metinlerden seçmelerin okunup tercüme edilmesi.

Dersin içeriği
1- Arapça güncel seçme metinler 1-4
2- Arapça güncel seçme metinler 5-8
3- Arapça güncel seçme metinler 9-12
4- Arapça güncel seçme metinler 13-16
5- Arapça güncel seçme metinler 16-19
6- Arapça güncel seçme metinler 20-23
7- Arapça güncel seçme metinler 24-27
8- Arapça güncel seçme metinler 28-31
9- Arapça güncel seçme metinler 32-35
10- Arapça güncel seçme metinler 36-39
11- Arapça güncel seçme metinler 40-43
12- Arapça güncel seçme metinler 44-47
13- Arapça güncel seçme metinler 48-51
14- Arapça güncel seçme metinler 52-55
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Güncel metinlerin nasıl tercüme edileceğini öğrenir.
2- Modern Arapça üslup hakkında bilgi sahibi olur.
3- Tercüme teknikleri hakkında bilgilenir.
4- Arapça kelime dağarcığını genişletir.
5- Arapça deyim ve kalıpları öğrenir.
6- Arapça ifade becerisini geliştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2- İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3- İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4- İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5- Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6- Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7- Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8- İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9- İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10- Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11- Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12- İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13- Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14- İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15- İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16- Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18- İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20- İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Arap Dili ve Edebiyatı-IV (Seçme Metinler) Sada''n-Nisyân- Necib Mahfûz Hikaye Koleksiyonu
Yardımcı Kaynaklar Arapça-Türkçe sözlükler

Ders ile ilgili dosyalar