Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ANALİTİK KİMYA II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİTİK KİMYA II Birinci düzey KİM232 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ÖN KOŞUL YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. AHMET ÜLGEN PROF.DR. MUSTAFA SOYLAK PROF.DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU PROF.DR. UĞUR ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Furkan UZCAN, Özgür ÖZALP
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE DERS
Dersin amacı Dersin amaçlarından biri, analitik kimya için özellikle önemli olan kimya ilkelerinde eksizsiz bir altyapı sağlamaktır. ikinci amaç, modern analitik kimya tekniklerinin geniş bir yelpazesini tanıtmaktır. Son amaç ise öğrencilere onların kalitesi yüksek analitik verileri elde etme konusun daki yeteneklerine güven duymalarını sağlayacak laboratuvar faaliyetlerini öğretmektir.
Dersin tanımı Kompleks Asit–Baz Sistemleri ve Titrasyon Eğrileri, Nötralleşme Titrasyonları ve uygulamaları, Çöktürme Titrimetrisi, Kompleks Oluşum Titrasyonları, Elektrokimyaya Giriş, Standart Elektrot Potansiyeli ve uygulamaları, Yükseltgenme-İndirgenme Titrasyonlarının uygulamaları, Potansiyometrinin Teorisi ve uygulamaları, Gerçek Örnek Analizleri.

Dersin içeriği
1- Denge Hesaplamalarının Karmaşık Sistemlere Uygulanması (I)
2- Denge Hesaplamalarının Karmaşık Sistemlere Uygulanması (II)
3- Nötralleşme Titrasyonlarının Teorisi (I)
4- Nötralleşme Titrasyonlarının Teorisi (II)
5- Kompleks Asit/Baz Sistemleri İçin Titrasyon Eğrileri (I)
6- Kompleks Asit/Baz Sistemleri İçin Titrasyon Eğrileri (II)
7- Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları (I)
8- Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları (II)
9- ARA SINAV
10- Çöktürme Titrimetrisi
11- Kompleks Oluşum Titrasyonları (I)
12- Kompleks Oluşum Titrasyonları (II)
13- Elektrokimyaya Giriş, Standart Elektrot Potansiyellerinin Uygulamaları
14- Yükseltgenme/İndirgenme Titrasyonlarının Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kompleks asit-baz sistemlerinin nasıl değerlendirileceği becerisinin kazanılması
2- Asit-baz titrasyonlarının uygulamadaki türlerinin anlaşılması becerisi
3- kompleksometrik titrasyon kavramının temellerinin anlaşılması becerisi
4- Elektrokimyaya temel özelliklerinin kavranılması becerisinin kazanılması
5- Redoks titrasyonların kavranması becerisinin kazanılması
6- Potansiyometrinin temellerinin anlaşılması
7- Gerçek örnek analizlerinin nasıl yapılacağı becerisinin kazanılması
8- Kantitatif analizin temellerinin kavranması becerisinin kazanılması ve öğrencinin analiz yeteneğini geliştirmesi gibi becerilerin kazanılması
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 6 48
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı D.A.Skoog, D.M. West, F.J. Holler, Fundamentals of Analytical Chemistry, 8th Edition, Saunders College Publishing, 1996, Çeviri Editörleri: E. Kılıç, H. Yılmaz, Türkçe 8.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1) G.Christian, Analytical Chemistry, 3th Ed., John Wiley&Sons, N.Y., 1980. 2) D.C.Harris, Analytical Chemistry, 1982, Çeviri Editörü: G. Somer, Gazi Büro Kitabevi, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar