Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA FİNCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr.Mustafa Fincan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere, yeni gelişen gıda işleme teknolojileri, bunların geleneksel işleme yöntemlerinden avantajları,uygulanma şekli, önemli ürün/proses parametreleri ve gıda işlemede hitap edebileceği alanlar hakkında bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Günümüzde gıdalar yaygın olarak geleneksel gıda işleme yöntemleri ile işlenmekle beraber, bu yöntemlerde önemli kalite kayıpları da olmaktadır.Bu boşluğu doldurmaya yönelik yeni teknolojiler dersin kapsamı alanındadır.Dersin başında gıdaların proseslerle işlenmesi ve dayanıklı hale getirme metodolojisi tanıtılıcak, daha sonra her bir/iki haftada bir yeni teknoloji işlenecektir.Bu kapsamda, yeni teknolojinin en önemli sonuçları,sonucun teorik mekanizması,gıda öğelerini nasıl etkilediği,pratikte nasıl gerçekleştirildiği, kendine has ve ortamla ilgili özel parametreleri ve uygulama potansiyeli olan alanlar üzerinde durulacaktır.
|
1- |
Gıdalarda bozulma etmenleri ve gıdaları dayanıklı hale dönüştürme metodolojisi,
|
2- |
Dayanıklık sağlamaya yönelik klasik prosesler (ısıtma, dondurma ve kurutma vb), diğer gıda prosesleri
|
3- |
Yeni gelişen prosesler (YGP); gerekçeleri, klasik olanlarla karşılaştırması
|
4- |
YGP:Ultrases
|
5- |
YGP:Yüksek hidrostatik basınç
|
6- |
YGP:Vurgulu elektrik alanı; mikrobial inaktivasyon
|
7- |
YGP:Vurgulu elektrik alanı; ekstraksiyon ve ürün özelliklerini değiştirme
|
8- |
YGP:Ohmik ısıtma ve radyo frekans dalgaları
|
9- |
YGP:Mikro dalga
|
10- |
YGP:Ultraviole ve infrared
|
11- |
YGP:Ozon
|
12- |
YGP:Plasma
|
13- |
YGP:Radyasyon
|
14- |
YGP:Karbondioksit
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersin amacı doğrultusunda çıktılar kazanılmış olmalıdır
|
2- |
-
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
6
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
6
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
8
|
6
|
48
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sun, D. W. (2005). Emerging technologies for food processing. Academic press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları ve sunumları
|
|