Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÖNERİSİ |
Üçüncü düzey |
MAT 779 |
Zorunlu |
1 |
30.00 |
30.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ders döneminin bitirilmiş olması gerekir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Prof. Dr. Hikmet ÖZARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin ilgi duyduğu araştırma alanında bilimsel bir problem belirlemesi, ilgili literatürü sistematik olarak incelemesi, araştırma sorularını oluşturması ve özgün bir tez önerisi geliştirmesidir. Öğrenci, bilimsel araştırma süreçlerini deneyimleyerek, metodoloji planlaması ve etik sorumluluklar konusunda yetkinlik kazanır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencinin doktora düzeyinde gerçekleştireceği tez çalışmasına bilimsel bir temel hazırlamasını sağlamaktır. Öğrenci, danışmanı eşliğinde çalışacağı konuya ilişkin literatür taraması yapar, araştırma problemini tanımlar, uygun bilimsel yöntemleri belirler ve araştırma planını oluşturur. Ders sonunda öğrenci, belirlenen akademik kurallara uygun biçimde hazırlanmış, araştırma etiği ilkelerine dayalı ve danışman onaylı bir tez önerisi sunar. Ayrıca hazırladığı öneriyi akademik jüri karşısında sözlü olarak savunarak bilimsel iletişim becerilerini geliştirir.
|
1- |
Giriş: Tez önerisinin amacı ve kapsamı
|
2- |
Literatür tarama yöntemleri ve kaynak yönetimi
|
3- |
Araştırma sorusu ve problem cümlesi oluşturma
|
4- |
Hipotez geliştirme ve araştırma alt başlıkları
|
5- |
Yöntem belirleme: Nicel/Nitel/karışıkyöntemler
|
6- |
Veri toplama araçları ve tekniklerinin seçimi
|
7- |
Etik kurallar ve intihalden kaçınma
|
8- |
Araştırma planı ve zaman çizelgesi oluşturma
|
9- |
Ön taslak yazımı: başlık, özet, amaç, yöntem
|
10- |
Danışman ile taslak değerlendirme
|
11- |
Tez önerisinin ilk sunumu
|
12- |
Danışman geri bildirimleri doğrultusunda düzeltme
|
13- |
Tez önerisi final metni teslimi
|
14- |
Jüri sunumu / öneri savunması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Akademik araştırma konusunu belirleyebilir.
|
2- |
Literatürü tarayarak konunun güncel durumunu analiz edebilir.
|
3- |
Araştırma problemi ve hipotez geliştirebilir.
|
4- |
Uygun yöntem ve teknikleri seçerek araştırma tasarımı yapabilir.
|
5- |
Etik kurallara uygun tez önerisi hazırlayabilir.
|
6- |
Hazırladığı öneriyi akademik jüri karşısında savunabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
|
|
2- |
Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
|
|
3- |
Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
|
|
4- |
Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme,
yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
|
|
5- |
Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
|
|
6- |
Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
|
|
7- |
Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
|
|
8- |
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
|
|
9- |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
|
|
10- |
Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
|
|
11- |
Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
|
|
12- |
Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
|
|
13- |
Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
14
|
5
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
20
|
80
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
30
|
15
|
450
|
Toplam iş yükü
|
|
|
744
|
AKTS
|
|
|
30.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İlgili kitaplar ve makaleler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili kitaplar ve makaleler
|
|