Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÖNERİSİ |
İkinci düzey |
MAT 779 |
|
1 |
30.00 |
30.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ders döneminin bitirilmiş olması gerekir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Prof. Dr. Hikmet ÖZARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin ilgi duyduğu araştırma alanında bilimsel bir problem belirlemesi, ilgili literatürü sistematik olarak incelemesi, araştırma sorularını oluşturması ve özgün bir tez önerisi geliştirmesidir. Öğrenci, bilimsel araştırma süreçlerini deneyimleyerek, metodoloji planlaması ve etik sorumluluklar konusunda yetkinlik kazanır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencinin doktora düzeyinde gerçekleştireceği tez çalışmasına bilimsel bir temel hazırlamasını sağlamaktır. Öğrenci, danışmanı eşliğinde çalışacağı konuya ilişkin literatür taraması yapar, araştırma problemini tanımlar, uygun bilimsel yöntemleri belirler ve araştırma planını oluşturur. Ders sonunda öğrenci, belirlenen akademik kurallara uygun biçimde hazırlanmış, araştırma etiği ilkelerine dayalı ve danışman onaylı bir tez önerisi sunar. Ayrıca hazırladığı öneriyi akademik jüri karşısında sözlü olarak savunarak bilimsel iletişim becerilerini geliştirir.
|
1- |
Giriş: Tez önerisinin amacı ve kapsamı
|
2- |
Literatür tarama yöntemleri ve kaynak yönetimi
|
3- |
Araştırma sorusu ve problem cümlesi oluşturma
|
4- |
Hipotez geliştirme ve araştırma alt başlıkları
|
5- |
Yöntem belirleme: Nicel/Nitel/karışıkyöntemler
|
6- |
Veri toplama araçları ve tekniklerinin seçimi
|
7- |
Etik kurallar ve intihalden kaçınma
|
8- |
Araştırma planı ve zaman çizelgesi oluşturma
|
9- |
Ön taslak yazımı: başlık, özet, amaç, yöntem
|
10- |
Danışman ile taslak değerlendirme
|
11- |
Tez önerisinin ilk sunumu
|
12- |
Danışman geri bildirimleri doğrultusunda düzeltme
|
13- |
Tez önerisi final metni teslimi
|
14- |
Jüri sunumu / öneri savunması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Akademik araştırma konusunu belirleyebilir.
|
2- |
Literatürü tarayarak konunun güncel durumunu analiz edebilir.
|
3- |
Araştırma problemi ve hipotez geliştirebilir.
|
4- |
Uygun yöntem ve teknikleri seçerek araştırma tasarımı yapabilir.
|
5- |
Etik kurallara uygun tez önerisi hazırlayabilir.
|
6- |
Hazırladığı öneriyi akademik jüri karşısında savunabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
14
|
5
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
20
|
80
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
30
|
15
|
450
|
Toplam iş yükü
|
|
|
744
|
AKTS
|
|
|
30.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İlgili kitaplar ve makaleler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili kitaplar ve makaleler
|
|