Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya ( Doktora) > BİYOKİMYASAL ARAŞTIRMALARIN TEMEL PRENSİPLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOKİMYASAL ARAŞTIRMALARIN TEMEL PRENSİPLERİ Üçüncü düzey VBK 630 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MERYEM EREN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Meryem EREN, Dr. Öğr. Üyesi Meryem ŞENTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu derste öğrencilere biyokimyasal araştırmaların temel prensiplerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu derste, biyokimyasal araştırmaların temel prensipleri hakkında bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Biyokimyasal araştırmanın tanımı
2- Biyokimyasal araştırmaya başlamadan önce yapılması gereken ön hazırlıklar
3- Biyokimyasal araştırmaya başlamadan önce yapılması gereken ön hazırlıklar
4- Literatür tarama
5- Literatür toplama, derleme ve araştırmanın planlanmasında dikkat edilecek noktalar
6- Literatür toplama, derleme ve araştırmanın planlanmasında dikkat edilecek noktalar
7- Biyokimyasal araştırmanın planlanması
8- Örnek toplama sırasında dikkat edilecek unsurlar
9- Kan, plazma, doku ve vücut sıvılarının saklanması
10- Kan, plazma, doku ve vücut sıvılarının saklanması
11- Örneklerin analizi sırasında dikkat edilecek unsurlar
12- Örneklerin analizi sonrasında sonuçların yorumlanması
13- Biyokimyasal araştırmanın yazılması
14- Biyokimyasal araştırmanın yazılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyokimyasal araştırmanın tanımını bilir.
2- Literatür toplama, derleme ve araştırmanın planlanması hakkında bilgi sahibi olur.
3- Kan, plazma, doku ve vücut sıvılarının nasıl saklanması gerektiğini bilir.
4- Örneklerin analizi sonrasında sonuçların yorumlanması hakkında bilgi sahibi olur.
5- Biyokimyasal araştırmanın nasıl yazıldığını bilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar