Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF. DR. Ö.Orkun DEMİRAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada 2 saat teorik.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, erkek damızlıkların yetiştirilmesinde dikkat edilecek noktaları, bunların seçiminde seçiminde başlıca önemli kriter ve uygulamaların öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Erkek damızlıkların yetiştirilmesinde dikkat edilecek noktaları, bunların seçiminde seçiminde başlıca önemli kriter ve uygulamalar öğretilecektir.
|
1- |
Damızlık boğalar hakkında genel bilgi
|
2- |
Damızlık koç ve tekeler hakkında genel bilgi
|
3- |
Laboratuvar hayvanları hakkında genel bilgi
|
4- |
Damızlık domuzlar hakkında genel bilgi
|
5- |
Damızlık aygırlar hakkında genel bilgi
|
6- |
Damızlık hayvanların genel idaresi
|
7- |
Damızlık hayvanların seçiminde kullanılan test yöntemleri
|
8- |
Sınav
|
9- |
Projeni test I
|
10- |
Projeni test II
|
11- |
Performans testi
|
12- |
Damızlık hayvanların beslenmesi
|
13- |
Damızlık hayvanların barındırılma koşulları
|
14- |
Hijyeninin sağlanması ve önemi
|
15- |
Damızlık hayvanların önemli hastalıkları
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yetiştirmede kullanılacak erkek damızlıkların seçilmede kullanılan teknikleri, ve bakım koşullarını bilir .
|
2- |
Damızlık boğalar,Damızlık koç ve tekeler ve aygırlar hakkında genel bilgi sahibi olurlar.
|
3- |
Damızlık Laboratuvar hayvanları seçimini bilirler.
|
4- |
Damızlık domuzlar hakkında genel bilgi sahibi olurlar.
|
5- |
Damızlık hayvanların seçiminde kullanılan test yöntemlerini bilirler.
|
6- |
Projeni testi anlatmak ve Damızlık hayvanların barındırılma koşullarını bilirler.
|
7- |
Hijyeninin sağlanması ve önemi ve Damızlık hayvanların önemli hastalıklarını bilirler.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|