Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > İLERİ OKUMA BECERİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ OKUMA BECERİLERİ Üçüncü düzey ELAN151 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HURİYE MANNASOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, grup ile öğrenme
Dersin amacı İleri okuma dersinin amaçları dil becerilerini, motivasyon ve eleştirel düşünme becerilerini ve üniversite seviyesindeki derslerde başarıyı artırmaktır. Öğrenciler, okumanın iletişimi hedefleyen aktif bir düşünme süreci olduğunu öğreneceklerdir.
Dersin tanımı İngilizce'yi ileri düzeyde anlayabilmek için farklı seviyelerde metin okumalarının yapıldığı ve analiz edildiği bir derstir. Öğrencinin hem okuma kabiliyetleri hem de okuduğunu anlama becerileri ölçülür ve bu iki hususta da gelişimi için destek sağlanır.

Dersin içeriği
1- Öğrencilere çeşitli seviyelerde metin okumaları yaptırılır.
2- Okunan metinlerin ne kadar anlaşıldığını ölçmek için çeşitli sorular yöneltilir ve böylece öğrencinin dil seviyesi ve kavrama niteliği hakkında bilgi edinilebilir.
3- Öğrenciler hem küçük ve büyük gruplar ile hem de bireysel olarak derste aktif faaliyet gösterebilirler.
4- Ev ödevleri ile dil etkinliğinin okul dışında da sürdürülmesi sağlanır.
5- Öğrenciler takıldıkları noktaları öğretim elemanı ile tartışarak ve analiz ederek aşmaya çalışırlar.
6- Kısa sınavlar ile sınıf seviyesi takip edilir.
7- Öğrenciler derste işlenen konularla ilgili projeler hazırlarlar.
8- Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek çalışmalar ve tartışmalar yapılır.
9- -
10- -
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler çeşitli seviyelerdeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir, analiz edebilir ve yorumlayabilirler.
2- Küçük ve büyük gruplar halinde çalışmayı ve projeler üretmeyi öğrenirler.
3- Okumanın yalnızca okulda yapılması zorunlu bir eylem olmadığını aksine sosyal hayatı kapsayan aktif bir aksiyon olduğunu öğrenirler.
4- Kısa sınavlar sayesinde kendilerini ölçme ve geliştirme imkanı bulabilirler.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Topics for Today
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar