Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > İLERİ OKUMA BECERİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ OKUMA BECERİLERİ Birinci düzey ELAN151 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HURİYE MANNASOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, grup ile öğrenme
Dersin amacı İleri okuma dersinin amaçları dil becerilerini, motivasyon ve eleştirel düşünme becerilerini ve üniversite seviyesindeki derslerde başarıyı artırmaktır. Öğrenciler, okumanın iletişimi hedefleyen aktif bir düşünme süreci olduğunu öğreneceklerdir.
Dersin tanımı İngilizce'yi ileri düzeyde anlayabilmek için farklı seviyelerde metin okumalarının yapıldığı ve analiz edildiği bir derstir. Öğrencinin hem okuma kabiliyetleri hem de okuduğunu anlama becerileri ölçülür ve bu iki hususta da gelişimi için destek sağlanır.

Dersin içeriği
1- Öğrencilere çeşitli seviyelerde metin okumaları yaptırılır.
2- Okunan metinlerin ne kadar anlaşıldığını ölçmek için çeşitli sorular yöneltilir ve böylece öğrencinin dil seviyesi ve kavrama niteliği hakkında bilgi edinilebilir.
3- Öğrenciler hem küçük ve büyük gruplar ile hem de bireysel olarak derste aktif faaliyet gösterebilirler.
4- Ev ödevleri ile dil etkinliğinin okul dışında da sürdürülmesi sağlanır.
5- Öğrenciler takıldıkları noktaları öğretim elemanı ile tartışarak ve analiz ederek aşmaya çalışırlar.
6- Kısa sınavlar ile sınıf seviyesi takip edilir.
7- Öğrenciler derste işlenen konularla ilgili projeler hazırlarlar.
8- Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek çalışmalar ve tartışmalar yapılır.
9- -
10- -
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler çeşitli seviyelerdeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir, analiz edebilir ve yorumlayabilirler.
2- Küçük ve büyük gruplar halinde çalışmayı ve projeler üretmeyi öğrenirler.
3- Okumanın yalnızca okulda yapılması zorunlu bir eylem olmadığını aksine sosyal hayatı kapsayan aktif bir aksiyon olduğunu öğrenirler.
4- Kısa sınavlar sayesinde kendilerini ölçme ve geliştirme imkanı bulabilirler.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Topics for Today
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar