Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ - II Birinci düzey COUT302 Seçmeli 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİLGÜN KARSAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Nilgün Karsan Okutman Ömer Erdoğan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım, araştırma, uygulama
Dersin amacı Öğrencilerin toplumsal olaylar ve sorunlar hakkında farkındalıklarını artırmak. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak. Toplumsal sorumluluk, dayanışma, işbirliği gibi kavramların pekişmesi için faaliyetler yürütmek.
Dersin tanımı Toplumsal yaşamın iyileştirilmesi ve öğrencilerin sosyal çevreye karşı sorumluluklarını artırmaya yönelik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sosyal sorumluluk nedir?
2- Sosyal sorumluluk çalışmaları niçin önemlidir?
3- Proje uygulama
4- Bireysel sosyal sorumluluk çalışmaları
5- Proje uygulama
6- Araştırma Ödevi
7- Vize sınavı
8- Engelliler ve sanat alanında araştırma
9- Proje uygulama
10- Sosyal sorumluluk çalışmalarının hayata geçiriliş aşamaları
11- Toplumsal sorunlarla ilgili kamu spotu hazırlama
12- Öğrenci proje sunumları
13- Öğrenci proje sunumları
14- Final sınavı
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler toplumsal olaylar hakkında bilinçli bireyler haline gelirler.
2- Sosyal problemlere çözüm aramada sorumluluk alırlar.
3- Dayanışmayı öğrenirler.
4- İşbirliği içinde çalışma becerilerini geliştirirler.
5- Toplumsal olaylara daha duyarlı bireyler haline gelirler.
6- Daha güzel bir toplum oluşmasına katkıda bulunmak için çalışırlar.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 12 72
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hellison, Don. Fiziksel Aktivite Yoluyla Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Öğretimi, Ankara:Nobel Akademi Yayınları, 2014
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar