Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > LİPİDLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİPİDLER Üçüncü düzey VBK 503 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MERYEM EREN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MERYEM EREN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu derste öğrencilere lipidler hakkında genel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Bu ders, yağ asitlerinin tanımı, önemi, fiziksel ve kimyasal özellikleri ve bileşiklerini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Yağ asitlerinin tanımı ve önemi
2- Yağ asitlerinin sınıflandırılması
3- Yağ asitlerinin fiziksel özellikleri
4- Yağ asitlerinin kimyasal özellikleri
5- Yağ asitlerinin kimyasal özellikleri
6- Esansiyel yağ asitleri
7- Esansiyel yağ asitleri
8- Yağ asitlerinin gliserol ile yaptıkları bileşikler
9- Yağ asitlerinin gliserol ile yaptıkları bileşikler
10- Gliserin taşımayan lipidler
11- Gliserin taşımayan lipidler
12- Türev lipidler
13- Biyolojik önemi olan diğer lipidler
14- Biyolojik önemi olan diğer lipidler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lipidleri tanımlayabilir ve formülize edebilir.
2- Lipidlerin önemini bilir.
3- Lipidlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir.
4- Lipidleri sınıflandırabilir.
5- Lipidlerin hangi biyolojik yapılara girdiğini ve görevlerini bilir.
6- Lipidleri formülize edebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kalaycıoğlu L., B. Serpek, M. Nizamlıoğlu, N. Başpınar, A.M. Tiftik. Biyokimya. 2. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000. Ası T. Tablolarla Biyokimya. Cilt 1ve II. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 1996.
Yardımcı Kaynaklar Berg J. M., J. L. Tymoczko, Biochemistry. Fifth Ed. Freeman and Company, New York, 2002. Nelson D. L., M.M. Cox, Lehninger Principles of Biochemistry, Third Ed. Worth Publishers, New York, 2000 Prof Dr. Onat T., Prof Dr. K. Emerk, Temel Biyokimya. Cilt I. ve II., 2. Baskı, Saray Medikal Yayıncılık, İzmir, 1996

Ders ile ilgili dosyalar